Pierwsza firma z Fortune 50 debiutuje w nowej domenie
Amerykański koncern General Motors to pierwsza spółka z elitarnej listy Fortune 50, która uruchomiła swój oficjalny serwis w domenie nTLD. Firma promuje politykę zrównoważonego rozwoju pod adresem GeneralMotors.green.
Choć największe światowe korporacje od dawna rejestrują nowe domeny, szczególnie w celach defensywnych, to zwykle przekierowują je na swoje podstawowe adresy, najczęściej w domenie .com. General Motors jest prawdopodobnie pierwszym topowym koncernem, który postanowił wykorzystać adres z nową TLD do promowania swojego przedsięwzięcia. Wybór końcówki nie jest przypadkowy – tematyka serwisu koresponduje bowiem z dziedziną, do której odnosi się rozszerzenie .green. Jak twierdzi Sharon Basel, rzecznik General Motors ds. zrównoważonego rozwoju, korporacja postrzega domenę .green jako kanał informacyjny poświęcony promocji odpowiedzialnej polityki ekologicznej i troski o środowisko naturalne. Basel zapewnia, że koncern nie zarejestrował domeny w ramach etapu sunrise w celach defensywnych. Zakupowi przyświecała koncepcja stworzenia własnego medium promującego firmę jako odpowiedzialną społecznie i ekologicznie.
Tagi: .green, Fortune 50, General Motors, GeneralMotors.green