Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


DotGreen powraca „z martwych”

DotGreen powraca „z martwych”

Organizacja DotGreen, która starała się o końcówkę .green wraca do gry. A wszystko za sprawą swojego konkurenta, firmy Afilias, która zaproponowała „zielonej” społeczności obsługę marketingu domeny.

DotGreen to organizacja skupiająca środowiska ekologiczne, która postawiła sobie za cel zdobycie końcówki .green w ramach programu nTLD i wykorzystanie zysków pochodzących z jej rejestracji do finansowania rozmaitych inicjatyw związanych z ochroną przyrody. ICANN jednak nie zgodził się na preferencyjne traktowanie petenta ze względu na przyświecające mu „szczytne cele” i przyznał domenę zwycięzcy licytacji. Teraz okazuje się, że firma Afilias, która wygrała .green na aukcji, zamierza przekazać działania marketingowe związane z promocją końcówki swojemu byłemu konkurentowi. Tak wynika z informacji prasowej opublikowanej przez obie organizacje. Partnerstwo Afilias i DotGreen to prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia perspektyw rozwoju końcówki .green. Operator domeny to drugi pod względem wielkości rejestr domen na świecie, obsługujący ponad 20 milionów adresów internetowych. Z kolei DotGreen to organizacja z niemal dziesięcioletnim stażem, która zdołała wypracować rozległą sieć kontaktów w środowiskach związanych z ekologią – zarówno ruchach społecznych i przedsiębiorstwach komercyjnych, jak i w sektorze rządowym.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować