Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google lekceważy nowe domeny?

Google lekceważy nowe domeny?

Google przegrał aż 29 aukcji o nowe TLD. Firma nie spieszy się też z wprowadzaniem na rynek domen, które ma już w swoim portfelu.

Koncern z Mountain View był „numerem dwa” na liście kandydatów do obsługi nowych domen. Najwięcej wniosków o nTLD – bo ok. 300 – zgłosiła firma Donuts. Google starał się o 101 końcówek. Obecnie na swoim koncie ma ich 44, ale wiele z tych, o które wnioskował, zwyczajnie „odpuścił”. W dodatku z tych, którymi Google już rozporządza, jedynie trzy są dostępne do rejestracji: .how, .soy i jedna domena IDN. Co więcej, z 44 TLD aż 39 firma uzyskała bez licytacji – nikt więcej się o nie starał. Ponadto spółka wycofała trzy wnioski, które również nie były licytowane. Tylko 5 domen w portfelu Google to efekt wygranej na aukcjach. W czterech przypadkach była to wygrana tylko z jednym konkurentem.

Nasuwa się wniosek, że gigant z Mountain View, mimo rozmachu pod względem liczby złożonych aplikacji, zaczął skąpić wydatków na nTLD. Tym bardziej że spółka zrezygnowała z takich wartościowych domen, jak .blog, earth (znamienne w kontekście usługi Google Earth), .tech, .buy, .book, .tour, .cloud i .store.

Domeny wygrane na aukcjach przez Google:
.play
.dev
.docs
.drive
.moto

Przegrane:
.dot
.talk
.goo
.earth
.tour
.plus
.you
.dds
.lol
.dog
.buy
.tech
.blog
.vip
.live
.site
.love
.cloud
.baby
.book
.film
.pet
.spot
.wow
.movie
.store
.team
.show

Uzyskane bez licytacji:
.ads
.and
.android
.are
.boo
.cal
.car
.channel
.chrome
.dad
.day
.dclk
.eat
.esq
.est
.fly
.foo
.gbiz
.gle
.gmail
.goog
.google
.guge
.hangout
.here
.how
.ing
.kid
.meme
.mov
.new
.nexus
.page
.prod
.prof
.rsvp
.soy
.youtube
.zip
.みんな
.グーグル
.谷歌

Tagi: , , , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować