Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Brand sprzedany za 750 tys. dolarów

Brand sprzedany za 750 tys. dolarów

Domena KorsVodka.com zmieniła właściciela za 750 tys. dolarów. Sprzedaż jest ciekawa nie tylko ze względu na wysoką cenę, ale również brandowy charakter adresu.

Według informacji prasowej opublikowanej przez PRWeb.com spółka KV Spirits LLC zapłaciła 750 tys. dolarów za adres KorsVodka.com. To druga najwyższa sprzedaż adresu z keywordem „vodka” (najdroższą domeną była oczywiście Vodka.com, sprzedana w 2006 r. firmie Russian Standard za 3 miliony dolarów). Skąd tak wysoka cena? Otóż wódka Kors uchodzi za jeden z najbardziej ekskluzywnych alkoholi na świecie. Nic dziwnego – jest destylowana przez diamenty przy użyciu złotej aparatury destylacyjnej i (to chyba najtańszy komponent tej technologii) wody z alpejskich źródeł. Alkohol sprzedawany jest w ręcznie wykonanych kryształowych butelkach z ozdobami z 24-karatowego złota. Cena? Bagatelka, 24,5 tys. dolarów za butelkę. Oczywiście produkcja jest limitowana, a klientami marki są najbogatsi smakosze i snoby naszej planety.

Transakcja jest godna uwagi nie tylko ze względu na cenę, ale również fakt, że domena KorsVodka.com zawiera zarejestrowany znak handlowy. Nasuwa się więc myśl, że mogłaby zostać przejęta na drodze postępowania UDRP – a jednak tak się nie stało. Jest to o tyle ciekawe, że w ostatnich latach wszczynanie arbitraży przez właścicieli trademarków stało się swojego rodzaju negatywnym trendem na rynku domen. Instytucje rozstrzygające spory w sytuacjach oczywistych zwykle wydają orzeczenia na korzyść abonentów domen, jednak przybywa wyjątków od tej reguły. Dodatkowo, gdy okoliczności sporu są mniej jednoznaczne, prawdopodobieństwo, że abonent straci nazwę na rzecz – często korporacyjnego – „powoda”, jest dość wysokie. Najwyraźniej spółka KV Spirits LLC z jakiegoś powodu uznała, że nie opłaca jej się wszczynać trademarkowych sporów i postanowiła zdobyć domenę na drodze uczciwej transakcji.

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować