Facebook chce otworzyć filię w Chinach
Największa sieć społecznościowa na świecie chce otworzyć swoje przedstawicielstwo w Chinach. To o tyle ciekawe, że rząd Państwa Środka zamknął Facebookowi dostęp do swojego rynku w 2009 r.
Facebook zamierza zrealizować swój plan w ciągu roku. Głównym celem, jaki przyświeca firmie Zuckerberga, jest chęć dotarcia do chińskich reklamodawców. Obecnie trwają negocjacje dotyczące najmu powierzchni biurowej w Fortune Financial Center, centrum finansowym zlokalizowanym w pekińskiej dzielnicy biznesowej. Otwarcie biura w Państwie Środka byłoby sporym sukcesem dla Facebooka, zważywszy na fakt, że Chiny to największy na świecie rynek dotychczas niespenetrowany przez serwis Zuckerberga.
Facebook nie jest jednak zupełnie odcięty od chińskiego biznesu. Koncern za pośrednictwem swojego biura w Hong Kongu zdołał nawiązać kontakty z przedsiębiorcami z „interioru” i sprzedaje powierzchnię reklamową firmom, które chcą dotrzeć do międzynarodowych odbiorców.
Amerykańskie korporacje nie mają lekko w ojczyźnie Mao Zedonga. Z utrudnieniami ze strony komunistycznego rządu borykały się eBay, Yahoo i Google. Ten ostatni koncern w 2010 r. zawiesił swoją działalność w Chinach po tym, jak odmówił dostosowania się do wymogów lokalnej cenzury. Inaczej postąpiła firma LinkedIn, która niedawno ogłosiła zamiar rozwoju swojego chińskojęzycznego serwisu, wyrażając jednocześnie gotowość do dostosowania się do cenzorskich przepisów.