Amerykański fiskus uderzy w branżę reklamową
Stany Zjednoczone szykują zmiany podatkowe, które mogą się okazać ciosem dla branży domenowej. Chodzi o przepisy dotyczące wydatków reklamowych.
Obecnie w USA reklamodawcy mogą odpisywać 100 proc. wydatków na reklamę. Jednak, jak podaje amerykańskie stowarzyszenie reklamodawców (ANA), komisja budżetowa Izby Reprezentantów przygotowała nowelizację ustawy podatkowej, która ma to zmienić. Według założeń projektu odpisy mają zostać zmniejszone lub rozłożone w czasie na trzy lata. – W obu przypadkach reforma poskutkuje likwidacją milionów miejsc pracy i utratą setek milionów dolarów – stwierdziło ANA w komunikacie do swoich członków. Do nakładów na reklamę, które można odpisać od podatku, zaliczają się m.in. koszty kampanii PPC, programów partnerskich i inne wydatki przekładające się na zyski domainerów.
Tagi: ANA, marketing, podatki, USA