Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Jak promować branżę domenową?

Jak promować branżę domenową?

Branża domenowa wymaga promocji. Tylko dzięki niej może się rozwijać. Promocji wymagają też adresy internetowe jako takie – chodzi o to, by biznes miał świadomość ich wartości. Reklamowanie rynku domenowego to zadanie również dla inwestorów.

Ceny płacone za adresy internetowe na rynkach światowych rosną z roku na rok. Przyczynia się do tego napływ świeżego kapitału, popularyzacja wykorzystania internetu do celów biznesowych, marketingowych i komunikacyjnych, ale także nagłaśnianie samych sprzedaży.

Niestety ostatni z tych czynników od początku był piętą Achillesową branży. Zarówno klienci końcowi, jak i domainerzy nie są skłonni do nagłaśniania wysokich transakcji. W ten sposób biznes adresowy traci najlepsze z możliwych narzędzi promocji, które wpływa na wzrost cen nazw na rynku wtórnym. Ten problem wydaje się nie do przeskoczenia, w związku z tym warto zastanowić się nad alternatywnymi sposobami promowania rynku domen – na szereg drobnych i niepozornych sposobów, które w dłuższej perspektywie mogą jednak przynieść efekt. Oto kilka propozycji:

1. Śledź branżowe media i dziel się najważniejszymi informacjami, w szczególności o sprzedażach na rynku domen.

2. Promuj pozytywny wizerunek domainingu i inwestycji domenowych, staraj się również edukować rynek i tłumaczyć zainteresowanym osobom zawiłości domenowej branży.

3. Pamiętaj o poprawnej terminologii, kiedy piszesz o końcówkach domenowych, o nazwach, subdomenach, a także rejestrach czy rejestratorach.

4. Zwracaj uwagę na ciekawostki domenowe, nietypowe adresy, pomysłowe brandy, domainhacki, reklamy z adresami www – dziel się nimi w serwisach społecznościowych.

5. Informuj media o ciekawych wydarzeniach związanych z rynkiem domen lub sprzedażach, które nie zostały upublicznione. Zgłaszaj je do branżowych serwisów, takich jak RynekDomen.pl.

6. Gdy używasz domeny w reklamie, uwzględnij prefiks „www” – będzie to stanowiło jasną wskazówkę, że brand jest powiązany z adresem internetowym.

7. Bądź aktywny na forach i w środowisku domenowym, wspieraj branżowe inicjatywy – domainerzy mogliby osiągnąć więcej, gdyby działali w sposób solidarny i skoordynowany.

8. Dziel się wiedzą o nowych rynkach i możliwościach monetyzacji. Nie traktuj innych domainerów jako konkurentów, staraj się budować z nimi partnerskie relacje.

Tagi: ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?