ICANN chce zakazać domen w liczbie mnogiej
Domeny generyczne w liczbie mnogiej mogą wprowadzać w błąd konsumentów i powinny być zakazane. Takiego zdania jest grupa robocza ICANN, która pracuje nad regulaminem dla kolejnej rundy nTLD.
Domeny generyczne w liczbie mnogiej mogą wprowadzać w błąd konsumentów i powinny być zakazane. Takiego zdania jest grupa robocza ICANN, która pracuje nad regulaminem dla kolejnej rundy nTLD.
CentralNic zamierza stać się „GoDaddy rynków wschodzących”. Londyński rejestr podpisał umowę dotyczącą przejęcia zarejestrowanej w Luksemburgu spółki KeyDrive, jednego z największych podmiotów na europejskim rynku domen.
Wpadki z nieprzedłużeniem domeny zdarzają się zwykle firmom, rzadziej inwestorom. Tym bardziej wpadka tego formatu to prawdziwy ewenement. Domainer zapomniał o przedłużeniu... trzyliterówki w domenie .com.
Pojawiła się konkretna stawka w sprawie sprzedaży domeny Crypto. Jak wynika z doniesień serwisu Cheddar.com, spółka Monaco zapłaciła za adres 12 milionów dolarów.
Verisign opublikował raport podsumowujący pierwszy kwartał bieżącego roku na rynku domen. Z danych zawartych w opracowaniu wynika, że liczba nazw zarejestrowanych we wszystkich TLD wzrosła do 333,8 miliona na koniec marca br.
Wielu domainerów poprzestaje na inwestycjach na rynku lokalnym. To rozwiązanie zachowawcze i bezpieczne, ale ograniczające możliwe zyski. W celu zwiększenia obrotów warto zastanowić się nad poszerzeniem obszaru działalności.
Crypto.com, jedna z najbardziej wartościowych domen na rynku wtórnym, zmieniła abonenta. Kwota transakcji nie została ujawniona. Domainerzy szacują, że adres może być warty od 5 do 10 milionów dolarów.
Najdrożej sprzedaną domeną w maju była trzyliterówka EEN.com, za którą zapłacono 300 tys. dolarów. Na pierwszym miejscu rankingu domeny .pl znalazł się adres BonusyBukmacherskie.pl ze stawką 5,1 tys. zł.
Chińskie ministerstwo przemysłu i technologii informatycznych (MIIT) zezwoliło rejestrowi domeny .co na pełny zakres działalności handlowej na terenie Chin. Może to zwiększyć popularność tej końcówki w Chinach i jej wartość na rynku wtórnym.
Państwo francuskie ostatecznie wygrało spór sądowy o domenę France.com i powiązany z nią znak handlowy. Sąd Unii Europejskiej odrzucił apelację amerykańskiej spółki próbującej bronić swoich praw do adresu i trademarku.