Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Helpful content update. Nowa aktualizacja Google będzie premiować „pomocne treści”

Helpful content update. Nowa aktualizacja Google będzie premiować „pomocne treści”

Google ogłosił aktualizację, która ma faworyzować „pomocne” treści. Kontent tworzony wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania może stracić na wartości.


Kanada chce wprowadzić „podatek od linków”. W Polsce działa już rozwiązanie wprowadzone w Australii

Kanada chce wprowadzić „podatek od linków”. W Polsce działa już rozwiązanie wprowadzone w Australii

Kanada zamierza wprowadzić przepisy, które zmuszałyby Google i inne wyszukiwarki do płacenia wydawcom za wyświetlane treści. Zdaniem giganta to „podatek od linków”, który może odbić się niekorzystnie na wynikach wyszukiwania.


Google wycofuje Universal Analytics

Google wycofuje Universal Analytics

Google poinformował użytkowników o wycofaniu usługi Universal Analytics. 1 lipca 2023 zostanie ona całkowicie zastąpiona rozwiązaniem Google Analytics 4. Firma zaleca przejście na nową platformę.


Niepokojący błąd w algorytmie Google. Domena może wypaść z rankingu nawet na kilka lat

Niepokojący błąd w algorytmie Google. Domena może wypaść z rankingu nawet na kilka lat

Google nakłada kary na domeny, które są wykorzystywane do złośliwych celów. Jednak nawet domeny, które z pozoru nie są obciążone karą, mogą całkowicie wypaść z wyników wyszukiwania na długie lata.


Nabywcy cztery razy częściej „guglają” domenę, niż wpisują ją do paska adresu

Nabywcy cztery razy częściej „guglają” domenę, niż wpisują ją do paska adresu

Potencjalni nabywcy cztery razy częściej wpisują adres do pola wyszukiwarki niż do paska adresu – wynika z badania Squadhelp. To zjawisko może mieć duże konsekwencje dla inwestorów.


Link spam update. Google wprowadził aktualizację wymierzoną w link spam

Link spam update. Google wprowadził aktualizację wymierzoną w link spam

26 lipca zaczęła działać aktualizacja algorytmu Google wymierzona w link spam. Jej implementacja dla różnych wersji językowych wyszukiwarki ma potrwać co najmniej dwa tygodnie.


Search Console Insights – nowe narzędzie Google do optymalizacji stron

Search Console Insights – nowe narzędzie Google do optymalizacji stron

Google uruchomił nowe narzędzie do optymalizacji stron internetowych: Search Console Insights. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o analizę i poprawę jakości kontentu, która może przyczynić się do wyższej pozycji stron w wynikach wyszukiwania.


Szachowa zagrywka Google w Australii. Gigant próbuje upiec dwie pieczenie na jednym ogniu

Szachowa zagrywka Google w Australii. Gigant próbuje upiec dwie pieczenie na jednym ogniu

Groźba opuszczenia Australii przez Google może się jednak nie ziścić. Po ultimatum australijskiego rządu koncern zamierza pójść na drobne ustępstwa. Ale może na tym ugrać znacznie więcej, niż stracić.


Google będzie wyświetlał więcej informacji o domenach w wynikach wyszukiwania

Google będzie wyświetlał więcej informacji o domenach w wynikach wyszukiwania

Dotychczasowe innowacje Google raczej nie służyły ekspozycji domen w przeglądarkach czy wyszukiwarce, ale zdarzają się wyjątki. Gigant wprowadza nową aktualizację, która pozwala na sprawdzenie źródła wyniku – w tym informacji na temat domeny.


Google grozi Australii blokadą wyszukiwarki. Jakie mogą być tego skutki dla MŚP i branży SEO?

Google grozi Australii blokadą wyszukiwarki. Jakie mogą być tego skutki dla MŚP i branży SEO?

Australia rzuciła wyzwanie Google. Domaga się płacenia tantiem za treści wyświetlane w wyszukiwarce. Gigant w odwecie zapowiada blokadę usługi Google Search na terenie całego kraju. Co takie posunięcie oznaczałoby dla branży SEO i sektora MŚP?