Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domeny .kiwi wystawione na sprzedaż

Domeny .kiwi wystawione na sprzedaż

Rejestr DotKiwi wystawił na sprzedaż nazwy premium w domenie .kiwi. Końcówka nie trafiła jeszcze do strefy root, ale ma to nastąpić w tym tygodniu. W sumie oferta dotyczy 4668 domen. Najdroższa to hotels.kiwi – 124 tys. NZD.


Kolejne dwie gTLD trafiły do sieci

Kolejne dwie gTLD trafiły do sieci

Do strefy root trafiły dwie kolejne domeny: .menu i .uno. Pierwsza z nich poświęcona jest tematyce gastronomicznej, druga – według założeń operatora – odnosi się do rynku latynoamerykańskiego.


.SHABAKA podbija internet

.SHABAKA podbija internet

Domena شبكة. ("shabaka", tłumaczone zwykle jako "Internet") została wybrana przez ICANN jako pierwsza do wprowadzenia spośród nowych domen zgłoszonych w 2012 roku. Domena przeznaczona jest dla 100 milionów arabskojęzycznych użytkowników Internetu.


Końcówka .green, ze względu na dużą społeczność która za nią stoi, ma spore szanse na powodzenie

Końcówka .green, ze względu na dużą społeczność która za nią stoi, ma spore szanse na powodzenie

Operatorzy nowych domen mają przed sobą gigantyczne wyzwanie. „Koncesja” na końcówkę to najwyżej ćwierć sukcesu. Prawdziwym problemem jest dotarcie z ofertą do klientów i „odzyskanie” 185 tys. dolarów wydanych na wniosek do ICANN. Jednak i z tą trudnością można się uporać – na przykład tworząc... ruch społeczny.


Nowe domeny mogą nieźle namieszać także na rynku wtórnym

Nowe domeny mogą nieźle namieszać także na rynku wtórnym

Nowe domeny wchodzą na rynek powoli i z dużym opóźnieniem. Mimo to budzą sporo emocji. Ich innowacyjność nie tylko bowiem zmieni sposób nawigacji w internecie, ale może również wpłynąć na układ sił na rynku wtórnym. W jaki sposób? Do swoich racji w tej kwestii próbują nas przekonać dwaj najbardziej znani inwestorzy domenowi na świecie: Rick Schwartz i Frank Schilling.


Czy nowe domeny wpłyną ujemnie na wartość adresów ze „starymi” końcówkami?

Według Macieja Kurka z grupy Adweb, 2BE.PL, nowe domeny nie wpłyną na gwałtowny spadek cen nazw ze "starymi" końcówkami na rynku wtórnym. Powód? Przede wszystkim potrzebują czasu na to, aby zdobyć popularność, a stare przyzwyczajenia są trudne do zmiany. Maciej uważa także, że jeśli rejestratorzy ustalą zbyt wysoką cenę rejestracji nowych domen to i na rynku pierwotnym proces "adaptacji" nowych końcówek może napotkać na spore problemy.


Rynek domen rośnie! Jak wyglądają perspekty na najbliższe lata?

Rynek wtórny nazw w domenie .pl rośnie w siłę. Choć transakcji za stawki pięciocyfrowe i wyższe jest mniej niż w „szczytowych” latach 2007 czy 2009–2011, to jednak przybywa klientów na adresy z niższych przedziałów cenowych. O bieżącej sytuacji na rynku domen i perspektywach na przyszłość branży rozmawiamy z Patrycją Król, account managerem w Sedo.


Quo vadis, domeno? Domenowe FAQ – kto pyta, nie błądzi

Quo vadis, domeno? Domenowe FAQ – kto pyta, nie błądzi

Kryzys gospodarczy się przeciąga, a domainerów nurtuje wiele pytań. Ostatnia większa debata na ten temat odbyła się na tegorocznej konferencji Domain Meeting. Postanowiliśmy odświeżyć niektóre z poruszanych kwestii, podzielić się naszą opinią w szerszym gronie czytelników i... zasiać ziarno optymizmu!


Nowe domeny nadchodzą

Nowe domeny nadchodzą

Liczba adresów www rośnie w błyskawicznym tempie. Przybywa nie tylko nazw, ale również rozszerzeń. Nadchodzące zmiany radykalnie zmienią sposób, w jaki postrzegamy adresy internetowe. Czy jesteśmy gotowi na domenową rewolucję?