Najwyższe sprzedaże marca 2020 r.
Najdrożej sprzedaną domeną marca była dwuliterówka OA.com. Nabywca zapłacił za adres 614 940 dolarów. Jednak w tym samym miesiącu na jaw wyszła informacja o znacznie większej transakcji.
Najdrożej sprzedaną domeną marca była dwuliterówka OA.com. Nabywca zapłacił za adres 614 940 dolarów. Jednak w tym samym miesiącu na jaw wyszła informacja o znacznie większej transakcji.
Verisign, rejestr końcówek .com i .net, opublikował raport za ostatni kwartał zeszłego roku. Z opracowania wynika, że liczba wszystkich adresów na koniec grudnia zeszłego roku wyniosła 362,3 miliona, o 0,3 proc. więcej niż na koniec poprzedniego kwartału.
Drugi miesiąc br. nie przyniósł milionowych transakcji. Najwyższa sprzedaż ujawniona w lutym opiewała na 306 tys. dolarów. To kwota nieznacznie wyższa od tej, którą zapłacono za styczniową „jedynkę”.
11 225 – tyle nazw stracił rejestr domeny .eu w ostatnim kwartale zeszłego roku. Spadek jest niemal dwukrotnie wyższy niż w poprzednim kwartale. W ciągu roku w rejestrze ubyło ponad 100 tys. adresów.
Nowy rok na rynku domen zaczął się bez fajerwerków. Najwyższa sprzedaż odnotowana w styczniowym rankingu opiewa raptem na 264 tys. dolarów. Ponadto na liście znalazły się trzy inne transakcje o wartości sześciocyfrowej.
Spadki w domenie .pl są szokująco duże. W ciągu raptem pół roku z rejestru polskiej końcówki krajowej „wyparowało” ok. 90 tys. nazw. To bardzo niepokojący zwrot akcji po krótkotrwałym odwróceniu negatywnego trendu.
Najdroższej sprzedaną domeną grudnia był adres Mastermind.com. Za nazwę zapłacono 600 tys. dolarów. Wśród domen non-.com najwięcej zapłacono za Ticket.ca – 77 tys. dolarów. Końcówka zeszłego roku wypadła bardzo przeciętnie pod względem wartości transakcji. Na
Najdroższa domena listopada to TM.com. Dwuliterówka zmieniła abonenta za 1,25 miliona dolarów. To jedyna siedmiocyfrowa transakcja w listopadowym rankingu.
Pięć potwierdzonych transakcji o wartości co najmniej miliona dolarów i najdroższy domenowy „deal” w historii. O ponad 20 tys. więcej ujawnionych sprzedaży niż w poprzednim roku. Te wyniki potwierdzają, że wtórny rynek domen jest na dynamicznym kursie wzrostowym.
Niedawne wzrosty w rejestrze .pl stanowiły raczej epizod niż odwrócenie trendu. Już w drugim kwartale br. liczba nazw z polską końcówką nieznacznie spadła. Tym razem spadek jest bardzo wyraźny.