Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Milion domen w dwa lata. Imponujący wynik rejestratora

Milion domen w dwa lata. Imponujący wynik rejestratora

SAV.com to obecnie jeden z największych rejestratorów na świecie. Firma działa raptem od dwóch lat, a już ma „na stanie” grubo ponad milion domen. Jaka jest tajemnica jej sukcesu?

Jak wynika z danych serwisu DomainNameStat.com, obecnie tylko 44 rejestratorów na świecie przekroczyło granicę miliona obsługiwanych domen. Na pierwszym miejscu rankingu znajduje się GoDaddy z porażającym wynikiem blisko 74 milionów adresów (ponad 13 proc. udziałów w rynku pierwotnym). Trzydziestą szóstą lokatę w zestawieniu zajmuje platforma SAV.com, obsługująca już ponad 1,3 miliona nazw

Pierwsza dziesiątka
Czwarta dziesiątka

Dynamika, z jaką marka poszerza swoje wpływy, jest imponująca. 12 października minionego roku serwis DNJournal.com poinformował, że SAV, jako jeden z raptem 43 registrarów na całym świecie, ma na koncie już milion adresów. Publikacja pojawiła się tego samego dnia, kiedy fakt „zdobycia” miliona rejestracji ogłosił założyciel i prezes SAV, Anthos Chrysanthou.

Stało się to w błyskawicznym, jeśli nie rekordowym tempie, ponieważ firma działa na rynku dopiero od dwóch lat. W dodatku rośnie coraz szybciej, Świadczą o tym wyniki z ostatnich dwóch miesięcy. Od połowy października rejestrator dorobił się kolejnych 300 tys. nazw.

Blisko jedna trzecia domen obsługiwanych przez SAV to nazwy z końcówką .com. Ponad 15 proc. przypada na nazwy w rozszerzeniu .co, popularnym „zastępniku” .com, a niewiele mniej na coraz popularniejszą trzyliterówkę nTLD – .xyz. Poza tym w rankingu SAV prowadzą stare gTLD, wyprzedzane jedynie przez amerykański country code i dwie nowe domeny.

Jaki jest klucz do sukcesu platformy? – Od początku stawialiśmy na eliminowanie wszelkich trudności związanych z zakupem i sprzedażą domen. Zapewniliśmy przedsiębiorcom i małym firmom platformę z dużym wyborem wysokiej jakości domen, które umożliwiają im szybkie uruchomienie lub rozszerzenie działalności w internecie – mówi Chrysanthou.

To jednak za mało, by uzasadnić taką dynamikę. Wydaje się, że kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy miała rezygnacja z branżowego standardu w postaci prowizji sięgającej 20 proc. wartości sprzedaży. SAV zadowolił się 4 proc. bez żadnych dodatkowych czy ukrytych opłat, jak podkreśla CEO firmy.

Chrysanthou zaznacza również, że landing page’e platformy są bardzo dobrze zoptymalizowane pod kątem konwersji, co przyciąga wielu inwestorów, dysponujących nazwami wysokiej jakości. Do tego dochodzą niskie ceny rejestracji i przedłużeń stosowane przez rejestratora. W efekcie firma zapracowała na imponujący sukces i stała się jedną z bardziej rozpoznawalnych marek na zachodnim rynku domen.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować