GoDaddy kupił rejestr Neustar za 218 milionów dolarów
GoDaddy, największy rejestrator domen na świecie, przejął Neustar, jeden z najstarszych i największych rejestrów domen. Akwizycja będzie kosztować giganta 218 milionów dolarów.
Aktywa Neustar obejmują 215 końcówek domenowych i ok. 12 milionów adresów internetowych. Do portfela GoDaddy trafiła m.in. domena .biz – jedno z najważniejszych rozszerzeń gTLD. Ponadto amerykański gigant uzyskał kontrakty na zarządzanie szeregiem domen krajowych, m.in. amerykańską .us, indyjską .in, oraz .co – formalnie kolumbijską ccTLD, w praktyce cenną domeną funkcjonalną (GccTLD).
To nie wszystko. GoDaddy pod skrzydła swojej nowej marki GoDaddy Registry przyjął również 70 nowych domen oraz 130 końcówek brandowych, delegowanych w ostatnich latach w ramach programu nTLD. Pod strzechy GoDaddy trafi również personel Neustar. Trudno zresztą było się spodziewać innej decyzji: pozbywanie się cennych „zasobów ludzkich” z doświadczeniem w branży nie miałoby najmniejszego sensu.
Zdaniem Nicolaia Bezsonoffa, wiceprezesa Neustar, korzyścią, jaką rejestr osiągnie z przejęcia, jest zwiększenie innowacyjnego potencjału. – Nasze relacje z klientami zawsze były zapośredniczone, więc nie potrafiliśmy dokładnie zrozumieć ich oczekiwań. Dzięki połączeniu sił z GoDaddy będziemy mieć lepszy wgląd w potrzeby użytkowników końcowych oraz sposoby, w jakie korzystają z adresów internetowych – powiedział Bezsonoff.
Wartość transakcji to 218 milionów dolarów, co stanowi nieco mniej niż jedną czwartą wartości zeszłorocznych obrotów GoDaddy, które wyniosły 792 miliony dolarów (wzrost o 11,5 proc. rok do roku) przy zyskach w wysokości 233,3 miliona dolarów (wzrost o 16,8 proc.). Obroty z domen wzrosły o 355,9 proc. (11,4 proc.) rok do roku.
GoDaddy to firma założona w 1997 r. przez Boba Parsonsa. Obecnie utrzymuje największe portfolio domen spośród wszystkich registrarów na świecie. Liczy ono ponad 40 milionów nazw. Firma świadczy również usługi hostingowe, a także dostarcza narzędzi do rozwoju e-biznesu.
Neustar to również amerykańska marka – o rok starsza od GoDaddy. Pierwotnie spółka stanowiła jednostkę działającą w ramach koncernu zbrojeniowego Lockheed Martin jako Communications Industry Services i działała w obszarze rynku telekomunikacyjnego. Dopiero w 2000 r. firma, działająca już pod swoją obecną marką, w ramach joint venture z australijską spółką MelbourneIT, otrzymała kontrakt na zarządzanie końcówką .biz. Od tego czasu Neustar dokonał wielu przejęć w branży IT i wzbogacił swoje portfolio o szereg domen nTLD. W 2011 r. jego obroty wyniosły 620,5 miliona dolarów.
Tagi: .biz, .co, .us, Bob Parsons, Communications Industry Services, GoDaddy, Lockheed Martin, MelbourneIT, Neustar, przejęcie