Wysoka sprzedaż: Purple.com zmienia abonenta za 900 tys. dolarów
Firma zajmująca się produkcją materaców zapłaciła 900 tys. dolarów za adres Purple.com. Do transakcji doszło w listopadzie zeszłego roku, jednak dopiero w marcu br. wartość sprzedaży wyszła na jaw.
O tym, że domena Purple.com zmieniła abonenta, informował jeszcze w listopadzie 2017 r. Elliot Silver. Kwota transakcji nie została jednak wówczas ujawniona. Silver, który bezpośrednio kontaktował się ze stroną sprzedającą, zdradził, że abonent zażądał 1,5 miliona dolarów. Stawka była uzasadniona wartością keywordu, a dodatkowo faktem, że inwestor znajdował się w posiadaniu adresu od 1994 r. i zapewne odrzucił wiele ofert w oczekiwaniu na „tę właściwą”. Ostatecznie domainer ugiął się pod presją nabywcy i zgodził się oddać cenną nazwę za 900 tys. dolarów.
Nowym właścicielem adresu jest Purple, startup z Utah zajmujący się produkcją materaców, którego wartość po przejęciu przez Global Partner Acquisition Corp w zeszłym roku wyceniana jest na 1,1 miliarda dolarów.
Wartość transakcji pojawia się w raporcie Purple złożonym do SEC. Sprzedaż trafiła na siódme miejsce rankingu najdroższych domen za zeszły rok.
Tagi: Purple, Purple.com, sprzedaże