Amazon szykuje konkurencję dla YouTube?
Gigant e-handlu zarejestrował domeny, które mogą sugerować chęć stworzenia konkurencji dla serwisu YouTube. Plotki na ten temat dodatkowo podsyca fakt, że Amazon od pewnego czasu pozostaje w konflikcie z Google.
W zeszłym roku koncern z Seattle wprowadził na rynek urządzenie o nazwie Echo Show – inteligentny głośnik z dotykowym ekranem i wirtualnym asystentem Alexa. Problem w tym, że Amazonowi postanowił pokrzyżować szyki inny rynkowy moloch. Google, produkujący konkurencyjne urządzenie o nazwie Google Home, wycofał aplikację YouTube z urządzeń Amazona, jako powód podając szereg naruszeń warunków korzystania z usługi.
Szybki dostęp do YouTube, wraz z przepastną bazą darmowej muzyki, jest niewątpliwie atrakcyjną opcją w przypadku inteligentnego głośnika, dlatego Amazon zmuszony został do reakcji. Może być nią próba „dojścia do ładu” z Google lub stworzenia konkurencyjnej oferty. Na możliwość tego drugiego rozwiązania wskazuje rejestracja przez Amazona pakietu domen z tube’owymi keywordami. Gigant e-handlu zarejestrował ostatnio następujące adresy:
– AlexaOpenTube.com,
– AmazonAlexaTube.com,
– AmazonOpenTube.com.
DNS-y dla domen nie zostały jeszcze ustawione, więc nie wiadomo, czy rejestracja ma charakter prewencyjny czy szykuje się konkurencja dla największego serwisu wideo. Gdyby w grę miał wchodzić ten ostatni wariant, byłoby to dość znaczące przedsięwzięcie, biorąc pod uwagę fakt, jaką częścią rynku wideo online dysponuje serwis należący do Google.
Poza wymienionymi adresami Amazon zarejestrował również podobne keywordy w wielu innych rozszerzeniach, m.in. OpenTube.biz, AmazonTube.ca czy OpenTube.xyz. Firma posiada też adresy AmazonTube.com, która została zarejestrowana jeszcze w 1998 r.
Tagi: .youtube, Alexa, Amazon, Echo Show, Google, Google Home