Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Jak wybrać najlepszy hosting? Oto 5 wskazówek

Jak wybrać najlepszy hosting? Oto 5 wskazówek

Ofert hostingowych na polskim rynku jest zatrzęsienie. W tej obfitości wybór odpowiedniego planu hostingowego może stanowić dla wielu klientów spore wyzwanie. Jak więc dopasować tę usługę do własnych potrzeb?

Jeżeli jesteś webmasterem, nie masz pewnie problemu z wyborem najlepszego operatora hostingowego do obsługi swojej strony www oraz poczty elektronicznej. Sytuacja wygląda gorzej, jeśli – jak większość blogerów oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw – zwyczajnie nie wiesz, na jakie aspekty oferty dostawców należy zwrócić szczególną uwagę. Oto pięć czynników, które warto mieć na względzie przy wyborze firmy hostingowej

1. Nie daj się skusić niską ceną za hosting

Jeżeli przeanalizujesz ceny proponowane przez dostawców hostingu, zauważysz, że wielu z nich prowadzi w tym zakresie różną politykę cenową. Niektórzy z nich kuszą niskimi opłatami w pierwszym roku użytkowania hostingu, by w kolejnych latach windować je nawet kilkunastokrotnie!

By nie dać się zaskoczyć, lepiej jeszcze przed podpisaniem umowy sprawdzić cennik regularny operatora. Dzięki temu dowiesz się, jaką cenę zapłacisz teraz, a jaką za rok przy odnawianiu hostingu.

Będziesz zaskoczony różnicami w cenach ofert różnych operatorów. U niektórych dostawców hosting kosztuje 29 zł za pierwszy rok użytkowania, ale opłata za odnowienie usługi wynosi aż 290 zł! Są jednak operatorzy, jak np. firma Hekko.pl, oferujący stosunkowo niskie ceny na starcie i jeszcze niższe za odnowienie usługi.

2. Nie wpadnij w domenową pułapkę

Podobny mechanizm „promocyjny” działa w przypadku rejestracji domen. Niektóre firmy oferują nazwy nawet za darmo na pierwszy rok – ale tylko po to, by zarobić z nawiązką na ich przedłużeniu przez abonenta w kolejnych latach. Stawki za odnowienie adresów w takich firmach są zwykle zawyżone w stosunku do przeciętnych stawek obowiązujących na rynku. W efekcie, w ciągu kilku lat utrzymywania adresu, klient niepotrzebnie przepłaca za usługę, która nie różni się pod względem jakości od usługi oferowanej przez firmę pobierającą niższą marżę.

Dlatego, zanim zarejestrujesz domenę, zwróć uwagę nie tylko na koszt jej rejestracji, ale przede wszystkim cenę jej odnowienia!

3. Nie zawiedź się jakością obsługi klienta

Z punktu widzenia użytkownika hostingu bardzo ważną rolę odgrywa obsługa klienta, czyli m.in. dostępność ekspertów na infolinii oraz jakość pomocy i czas reakcji na zgłoszony problem. Dlatego jeszcze przed podpisaniem umowy o współpracę warto zadzwonić na infolinię, by sprawdzić czas połączenia i umiejętność odpowiedzi na mniej czy bardziej problemowe pytania. Dodatkowo, można wysłać email, sprawdzając czas oczekiwania na odpowiedź. W dzisiejszych realiach powinien być liczony nie w godzinach, ale minutach.

4. Zweryfikuj opinie o firmie

W dobie internetu można sprawdzić opinie o praktycznie każdym dostawcy usług. Pomocne są oceny i wypowiedzi internautów zamieszczane na forach tematycznych, blogach czy w mediach społecznościowych. Dzięki nim można sprawdzić, czy dostawca hostingu zmaga się z częstymi problemami, co robi w razie wystąpienia awarii, czy użytkownicy zadowoleni są z wykupionych usług, czy żałują podjętej decyzji.

5. Wybierz narzędzia ograniczające koszty

Jeżeli samodzielnie uruchomisz swoją stronę www, bez angażowania informatyka, oszczędzisz nawet kilkaset złotych. Pomoże ci w tym autoinstalator, funkcja, dzięki której zainstalujesz przydatne aplikacje w ramach zakupionego serwera. Drugim dodatkiem, docenianym przez mniej zaawansowanych użytkowników, jest kreator stron internetowych. Dzięki niemu szybko i sprawnie zbudujesz stronę bez zagłębiania się w tajniki języka HTML.

Pamiętaj, że decyzja o wyborze firmy hostingowej nie jest dożywotnia. Jeśli obecnie płacisz więcej niż 150 zł rocznie za hosting i domenę, to prawdopodobnie możesz zaoszczędzić minimum kilkadziesiąt złotych, przenosząc się do tańszego operatora, który często obok lepszych cen, zaoferuje też bardzo dobre podejście do obsługi klienta.

Źródło: Hekko.pl


Tutaj możesz komentować