Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Najbardziej wpływowe postacie domenowego biznesu

Najbardziej wpływowe postacie domenowego biznesu

Serwis DomainNameWire.com opublikował wyniki swojej ankiety na temat najbardziej wpływowych postaci domenowego biznesu. Najwięcej głosów zebrał inwestor i przedsiębiorca domenowy Frank Schilling.

Pierwsze pytanie ankiety dotyczyło najbardziej wpływowych postaci branży domen, a drugie tego… z którą z nich respondenci chcieliby umówić się na obiad. 38 proc. głosów w pierwszej kategorii zebrał Frank Schilling – jeszcze kilka lat temu znany głównie ze swoich inwestycji w adresy www, a od niedawna przede wszystkim właściciel firmy Uniregistry, operatora oraz rejestratora nowych domen. Druga najbardziej wpływowa postać branży, zdaniem domainerów, to Rick Schwartz, który mimo deklarowanego przejścia na emeryturę, wciąż para się sprzedażami nazw ze swojego portfolio. Schwartz swoją pozycję w adresowym biznesie potwierdził lutową sprzedażą domeny Porno.com za niemal 9 milionów dolarów. Inwestor zapowiedział także, że jeszcze w tym roku zamierza sprzedać kilka domen numerycznych klientom z Dalekiego Wschodu, którzy za tego typu adresy płacą wyższe stawki niż klienci na Zachodzie. Na kolejnym miejscu stawki znalazł się Fadi Chehade, dyrektor wykonawczy ICANN, który w ostatnim czasie często gości w mediach w związku z rozwojem programu nTLD.

Inaczej wygląda kolejność „obiadowej” części ankiety. Tu Schwartz pokonał Schillinga, osiągając wynik 18 proc., a drugie miejsce zajął Chehade. Ta rozbieżność właściwie nie powinna dziwić. Schwartz to barwny charakter, słynący z ekspresyjności, zaś co do Chehadego – wielu domainerów chętnie wypytałoby go o „kuchnię” programu nowych domen. No i o to, w które domeny najbardziej opłaca się inwestować.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować