Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google „wciąga” lokalne biznesy do sieci

Google „wciąga” lokalne biznesy do sieci

Koncern z Mountain View uruchomił program pod hasłem „Let’s Put Our Cities on the Map (with Google”), który ma na celu zwiększenie obecności małego i średniego biznesu w internecie.

Google kontynuuje podbój sektora MŚP. Zgodnie z założeniami strategii rozwoju programu AdWords, gigant z Mountain View próbuje pozyskać jak największą liczbę małych i średnich przedsiębiorców do swojej sieci reklamowej. Niedawno koncern uruchomił program pod hasłem „Let’s Put Our Cities on the Map” (umieśćmy nasze miasta na mapie), dostępny pod adresem https://www.gybo.com/get-started (nazwa domeny to akronim „Get Your Business Online”, czyli wprowadź swój biznes do sieci). Przedsięwzięcie ma zachęcić przedstawicieli sektora MŚP do zwiększonej obecności w internecie, która polega m.in. na – jakże by inaczej – wprowadzeniu do bazy Google jak największej liczby aktualnych informacji identyfikujących dany biznes w sieci.

Warto nadmienić, że gigant z Mountain View szuka swoich klientów nie tylko online, ale również za pośrednictwem lokalnych organizacji biznesowych, centrów rozwoju czy izb handlowych. Firma nie tylko dostarcza tego typu podmiotom materiałów informacyjnych zachęcających do zwiększonej obecności internetowej przedsiębiorców, ale również oferuje rozmaite szkolenia i warsztaty. Dodatkowo koncern oferuje darmową domenę i hosting na okres roku przedsiębiorcom, którzy nie mają swojej strony internetowej. Jak na razie oferta „Let’s Put Our Cities on the Map” ograniczona jest do Stanów Zjednoczonych (wyszukiwarka na stronie „domaga się” podania danych geolokalizacyjnych z USA), jednak niewykluczone że w przyszłości Google wzmoży swoje zaangażowanie w zakresie pozyskiwania również europejskich, w tym polskich przedsiębiorców.

A oto krótki materiał promujący przedsięwzięcie

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować