Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Udziały Yahoo w rynku wyszukiwarek spadły poniżej 10 proc.

Udziały Yahoo w rynku wyszukiwarek spadły poniżej 10 proc.

Udziały Yahoo w rynku wyszukiwarek spadły do najniższej wartości w historii, donosi SearchEngineLand.com.

Dane dotyczą rynku amerykańskiego, gdzie pozycja Yahoo jest znacznie mocniejsza niż w Europie. Obecnie udziały poszczególnych wyszukiwarek w amerykańskiej części internetu wyglądają następująco:
·    Google – 67,6 proc.
·    Bing – 19,2 proc.
·    Yahoo – 9,8 proc.
·    inne – 3,4 proc.
Co ciekawe, Yahoo nie straciła swoich „wpływów” na rzecz Google, ale Bing, z którym współpracuje – od 2009 r. korzysta bowiem z wyników wyszukiwarki Microsoftu.

Powyższe dane obejmują jedynie ruch desktopowy, pomijają więc wejścia z urządzeń mobilnych, których udział w ruchu internetowym rośnie bardzo dynamicznie. Obecnie mobile traffic stanowi ok. 30 proc. całego ruchu w amerykańskiej części sieci. Dane dla trzech największych wyszukiwarek w tym segmencie przedstawiają się następująco:
·    Google – 85 proc.
·    Yahoo – 9,3 proc.
·    Bing – 5,5 proc.

Co ciekawe, mimo spadku udziałów w rynku, wzrosły przychody Yahoo z płatnej reklamy. W drugim kwartale br. wyniosły one 403 miliony dolarów, co oznacza 5-procentowy wzrost w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku, gdy Yahoo zarobiło 385 milionów dolarów.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować