Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Rejestr .xyz znalazł wsparcie w Chinach

Rejestr .xyz znalazł wsparcie w Chinach

Kontrowersyjna końcówka .xyz znalazła mocne wsparcie na jednym z najbardziej dynamicznych rynków domenowych na świecie. Jej walory pochwalił chiński serwis Techweb.com.cn, zachęcając do rejestracji nazw w tym rozszerzeniu.

Końcówka .xyz to obecnie lider nowych domen pod względem liczby rejestracji. Według danych NTLDStats.com rejestr ma już na swoim koncie ok. 460 tys. adresów. Jednak droga tej trzyliterówki na szczyt rankingu nTLD nie jest całkiem czysta. Rozszerzenie, uwolnione do rejestracji na początku czerwca, w mig znalazło się na pierwszym miejscu stawki nowych domen – ale głównie za sprawą nieuczciwego triku. Ponad połowa adresów .xyz została zarejestrowana za pośrednictwem firmy NetworkSolutions.com, która ma stosunkowo niewielkie, niespełna dziesięcioprocentowe udziały w rynku nTLD. Jak się okazało, registrar rozdawał domeny swoim klientom bezpłatnie w trybie opt-out, czyli nazwę otrzymywał każdy, kto nie pofatygował się, żeby odmówić jej automatycznej rejestracji. W ten sposób XYZ.com „nabił” domenowy licznik i mógł wykorzystać piarowo swoją przewagę nad innymi końcówkami.

Chiński komentator zignorował jednak tę „plamę na honorze” rejestru .xyz i skupił się na zaletach nowej domeny. Autor tekstu w Techweb.com.cn zachwala końcówkę za wielość związanych z nią skojarzeń i przytacza chińskie frazy, dla których może ona stanowić akronim (Xiao Ye Zi, Xin Yu Zhi itp.). Autor, podobnie jak szef rejestru .xyz Daniel Negari, wskazuje na brak znaczenia jako ogromną zaletę trójliterówki, która umożliwia jej nieograniczone wykorzystanie tematyczne. Niestety tekst napisany jest w języku chińskim, a tłumaczenie przytoczone przez TheDomains.com pochodzi z translatora Google. Mimo „koślawego” przekładu można wyczuć spory entuzjazm dziennikarza Techweb.com.cn dla nietypowej końcówki.

Pytanie tylko, czy ta aprobata to wyraz szczerych emocji, czy może kolejna odsłona piaru firmy XYZ.com, która dowiodła, że świetnie potrafi posługiwać się narzędziami marketingu. A rynek chiński to z pewnością najlepszy wybór, jeśli chodzi o działania promocyjne na rzecz nowych końcówek. Tym bardziej że zgodnie z wynikami badania Sedo właśnie tam świadomość dotycząca nTLD jest wyższa niż w innych częściach globu.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować