Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Parkowanie domen wciąż opłacalne?

Parkowanie domen wciąż opłacalne?

Parkingi domen to wciąż ważna dziedzina biznesu domenowego. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Andrew Allemana z DomainNameWire.com.

Domainerzy od dawna narzekają na spadające zarobki z parkingów domenowych i wielu z nich „postawiło krzyżyk” na tym modelu biznesowym. Nie ulega wątpliwości, że parkingi najlepsze lata mają już za sobą. Nie oznacza to jednak, że nie da się na nich zarobić. O tym, że parkowanie domen to wciąż opłacalny interes, świadczy fakt, że pod koniec stycznia doszło do znaczącego przejęcia w tym segmencie e-biznesu. Firma Rook Media odkupiła platformę DomainSponsor.com, jeden z największych parkingów domen, od Oversee.net. W efekcie transakcji Rook Media stała się największym dostawcą usług parkingowych na świecie.

W nawiązaniu do tej sprzedaży serwis DomainNameWire.com opublikował wyniki ankiety na temat popularności parkowania domen wśród swoich użytkowników. Wyniki – siłą rzeczy – nie są specjalnie optymistyczne, ale też nie odbiegają znacząco od danych z poprzednich lat. 39 proc. respondentów zadeklarowało RPM (patrz niżej) na poziomie poniżej 10 dolarów, a 56 proc. – na poziomie poniżej 20 dolarów. Jak zaznacza Alleman, to wyniki podobne do tych z 2006 r., kiedy serwis DomainNameWire.com po raz pierwszy przeprowadził ankietę dotyczącą parkingów. Wówczas jednak 65 proc. respondentów zadeklarowała przekonanie, że w ciągu kolejnych pięciu lat ich zarobki z parkingu przekroczą dochody ze sprzedaży domen. Nie trzeba chyba dodawać, że ten optymizm już dawno wygasł. Prawie połowa ankietowanych stwierdziła, że poziom ich dochodów z parkingów nie zmienił się od 2012 r., a 10 proc. potwierdziło spadek wpływów o 50 proc. lub większy. Jedynie 19 proc. respondentów spodziewa się wzrostu zarobków z parkowania domen w 2014 r.

Jak obliczyć RPM?
RPM, czyli revenue per mille, to zarobki w przeliczeniu na tysiąc wyświetleń lub zapytań dla danego adresu. Wskaźnik ten nie odpowiada faktycznej wysokości dochodu, stanowi jedynie pewnego rodzaju symulację lub miarę przybliżoną. RPM obliczany jest przez podzielenie wysokości dochodu dla danej strony przez liczbę jej odsłon i pomnożenie tego wyniku przez tysiąc.

Wzór:
RPM = (zarobki dla danej strony / liczba odsłon dla tej strony) * 1000

Przykład:
Jeśli zarobiłeś 0,17 dolara za 32 wyświetlenia dla danej strony, RPM w tym przypadku wyniesie (0,17/32) * 1000 = 5,31 dolara

Tagi: , , , , ,

Tutaj możesz komentować