Rekordowa sprzedaż z łyżką dziegciu
Domena Jobs.ca zmieniła abonenta za 450 tys. dolarów. Niestety największa tegoroczna sprzedaż ccTLD jest jednocześnie… biznesową klapą. Przynajmniej dla sprzedającego.
Przyczyna jest prosta. Pięć lat temu ten sam adres w formie „czystej” został sprzedany za 600 tys. dolarów. Od tego czasu brand ewoluował w serwis z ofertami pracy. I nie jest to zwykła prowizorka. Szybki rzut oka pozwala stwierdzić, że witryna jest aktualizowana i zawiera sporą bazę ogłoszeń. Do 150 tys. dolarów straty należy więc doliczyć koszty „deweloperki”, marketingu i aktualizacji… Nawiasem mówiąc, w obwieszczeniach o dużych transakcjach domenowych często brak informacji na temat tego, czy stawka dotyczy samego adresu czy całego biznesu. „Megasprzedaże” w rodzaju Business.com, Sex.com czy choćby „naszej” Opony.pl zwykle plasują się w tej drugiej kategorii.
Domena, w której sprzedaży pośredniczył broker Sedo Dave Evanson, trafiła na konto Net Boulevard Inc. Jak donosi Konstantinos Zournas na blogu OnlineDomain.com, w 2014 r. korporacja zamierza uruchomić szereg stron poświęconych ofertom zatrudnienia, m.in. TorontoJobs.com, JobsSearch.ca, WinnipegJobs.com, Resumes.ca, NewOrleansJobs.com, VermonthJobs.com i NovaScotiaJobs.com.
Tagi: Dave Evanson, Jobs.ca, JobsSearch.ca, Konstantinos Zournas, Net Boulevard Inc., NewOrleansJobs.com, NovaScotiaJobs.com, OnlineDomain.com, Resumes.ca, Sedo, TorontoJobs.com, VermonthJobs.com, WinnipegJobs.com