Naklejki.pl i Fototapety.pl sprzedane za łączną kwotę 52 tys. zł netto
Dobre wieści na początek roku. Na polskim rynku doszło do dwóch znaczących sprzedaży. Domeny Naklejki.pl i Fototapety.pl zmieniły abonenta za łączną kwotę 52 tys. zł netto.
Dobre wieści na początek roku. Na polskim rynku doszło do dwóch znaczących sprzedaży. Domeny Naklejki.pl i Fototapety.pl zmieniły abonenta za łączną kwotę 52 tys. zł netto.
Rozmiary chińskiej cyberprzestrzeni są trudne do ogarnięcia dla mieszkańca średniej wielkości europejskiego państwa. Internet w Chinach rozwija się w brawurowym tempie, stymulując również rozwój rynku domen – w tym zapotrzebowanie na adresy z globalnymi końcówkami.
Za niektóre słowa kluczowe na rynku domen płaci się szczególnie wysokie ceny. Część z nich to terminy o szerokim zastosowaniu, inne dotyczą konkretnych branż. Oto keywordy, które sprzedawały się najlepiej w zeszłym roku.
W rankingach sprzedażowych od lat niezmiennie przoduje domena .com. Ta sytuacja nie zmieni się w przewidywalnej przyszłości. Jednak powodzeniem cieszą się również nazwy w innych rozszerzeniach. Oto, jak sprzedawały się poszczególne TLD w latach 2018–2019.
Własność cząstkowa – to pojęcie, o którym możemy słyszeć coraz częściej. Aaron Meystedt zaoferował 300 udziałów w domenie NNR.com. Wszystkie rozeszły się w ciągu kilku godzin.
Domena BlockchainWallet.com została sprzedana na aukcji w GoDaddy.com za 22 250 dolarów. To kwota o blisko 7 tys. USD wyższa niż zapłacona za tę samą nazwę rok wcześniej. Przy okazji tej transakcji warto sprawdzić, jak wygląda aktualna kondycja rynku „kryptodomen”.
Vint Cerf, uzasadniając decyzję Internet Society (ISOC) o sprzedaży rejestru Public Interest Registry (PIR), stwierdził, że rynek domen nie będzie trwał wiecznie i w przyszłości może go zastąpić „coś nowego”. Wypowiedź pojawiła się w poście na liście mailingowej ISOC.
Łączna wartość sprzedaży trójliterowych nazw z końcówką .com spadła o 5 milionów dolarów rok do roku. To trend, który trwa już od kilku lat.
Dwuliterowe nazwy w rozszerzeniu .com osiągają zawrotne ceny na rynku chińskim. Wysoka wartość tego typu domen w Państwie Środka ma podłoże nie tylko ekonomiczne, ale również kulturowo-językowe.
Najdroższa domena listopada to TM.com. Dwuliterówka zmieniła abonenta za 1,25 miliona dolarów. To jedyna siedmiocyfrowa transakcja w listopadowym rankingu.