Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Najdroższe sprzedaże maja 2020 r.

Najdroższe sprzedaże maja 2020 r.

W maju największą kwotę zapłacono za domenę ElectricCar.com. Nazwa zmieniła abonenta za 180 tys. dolarów. W kategorii non-.com pierwsze miejsce w rankingu zajął adres Bier.de, który „zarobił” ponad 160 tys. USD.


Domena FrankSchilling.com jest na sprzedaż. Samo zapytanie o adres kosztuje 59 dolarów

Domena FrankSchilling.com jest na sprzedaż. Samo zapytanie o adres kosztuje 59 dolarów

Domena FrankSchilling.com jest dostępna do zakupu na platformie Uniregistry.com. To giełda, której twórcą i właścicielem jest… Frank Schilling.


Mike Mann zwolnił 50 tys. domen. Obecnie ma ich 300 tys.

Mike Mann zwolnił 50 tys. domen. Obecnie ma ich 300 tys.

Mike Mann zredukował swoje portfolio o 50 tys. domen. Domainer zaczął zwalniać adresy, gdy zaczęła się pandemia koronawirusa. Obecnie Mann i jego firma DomainMarket.com mają ok 300 tys. nazw.


Holenderski przedsiębiorca kupił Meal.com za milion dolarów

Holenderski przedsiębiorca kupił Meal.com za milion dolarów

To kolejna wysoka sprzedaż, która wyszła na światło dzienne zupełnie przypadkiem. Holenderski przedsiębiorca zapłacił milion dolarów za adres Meal.com. Biznesmen kupił domenę do celów rebrandingowych.


Czy giełdy domen powinny regulować ceny kup-teraz?

Czy giełdy domen powinny regulować ceny kup-teraz?

Nieograniczona możliwość ustalania cen nazw to przywilej każdego inwestora. Pytanie, czy faktycznie powinna ona być nieograniczona? Wielu domainerów ponosi ułańska fantazja, co niekoniecznie ma dobry wpływ na rynek.


Verisign zaproponował bardziej efektywny model przechwytywania domen

Verisign zaproponował bardziej efektywny model przechwytywania domen

Przechwytywanie wygasających domen to skomplikowany biznes. Wymaga od dropcatchera posiadania wielu umów z rejestrem. Verisign zaproponował uproszczenie tego modelu.


Najwyższe sprzedaże kwietnia 2020 r.

Najwyższe sprzedaże kwietnia 2020 r.

Najdrożej sprzedana domena kwietnia to Plains.com. Za adres zapłacono 115 tys. dolarów. W kategorii non-.com najdroższą nazwą okazała się trójliterówka UHR.de, która „zarobiła” ponad 76 tys. USD.


Rick Schwartz ujawnia, ile pieniędzy zainwestował w swoje najcenniejsze domeny

Rick Schwartz ujawnia, ile pieniędzy zainwestował w swoje najcenniejsze domeny

Rick Schwartz znowu podzielił się informacjami na temat swoich inwestycji. Tym razem ujawnił, ile zapłacił za część swoich adresów premium. Najdroższy z nich kosztował domainera 750 tys. dolarów.


Jak sprzedać domenę Chińczykowi?

Jak sprzedać domenę Chińczykowi?

Chiński rynek domen należy do największych na świecie, a tamtejsi przedsiębiorcy dysponują sporymi sumami na zakupy adresów. Jak do nich dotrzeć i sprzedać domenę klientowi z Chin?


Jednoliterówki .cn. Wszystkie są zajęte, niewiele używanych

Jednoliterówki .cn. Wszystkie są zajęte, niewiele używanych

Chińczycy cenią krótkie domeny i płacą za nie wysokie kwoty. Tym bardziej zaskakuje fakt, że choć wszystkie jednoliterówki w rozszerzeniu .cn są zajęte, to mało która z nich jest używana.