Najlepiej sprzedają się nazwy 8–12 znakowe
Tak wynika ze statystyk przedstawionych przez firmę Archeo Domains w newsletterze, podsumowującym jej wyniki w trzecim kwartale br.
Spółka Archeo Domains, zajmująca się sprzedażą domen, opublikowała swoje wyniki za trzeci kwartał br. Jak wynika z zaprezentowanych infografik, największym wzięciem cieszą się domeny dziewięcioliterowe (nazwy numeryczne nie zostały uwzględnione w tej statystyce). 60 proc. sprzedaży przypada na nazwy o rozmiarze 8–12 liter. Średni rozmiar wszystkich sprzedanych przez Archeo nazw wynosi 11,5 litery. Ciekawe, że liczba sprzedanych nazw pięcio- i siedmioliterowych jest zbliżona do wyników z przedziału 16–19.
W sumie firma Archeo w trzecim kwartale br. sprzedała nazwy o wartości 1,6 miliona dolarów, w większości frazy dwuwyrazowe w rozszerzeniu .com. Najwyższą średnią cenę sprzedaży – 30 tys. dolarów – osiągnęły domeny czteroliterowe. Sporym zaskoczeniem jest wynik nazw piętnastoliterowych, które pod względem średniej wartości sprzedaży znalazły się na drugim miejscu z wynikiem 29 tys. dolarów. Cztero- i piętnastoliterówki to zarazem najczęściej sprzedawane nazwy spoza przedziału 8–12 znaków. Najsłabszy wynik pod względem średniej ceny uzyskały nazwy 23-literowe, które przeciętnie zmieniają abonenta za 3 tys. dolarów.
Tagi: .com, Archeo Domains, sprzedaże