Amerykański biznes nie chce nowych domen
Większość przedstawicieli amerykańskiego sektora MŚP jest sceptyczna w stosunku do nowych domen. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez SCORE Association i Verisign.
Stowarzyszenie SCORE zajmujące się doradztwem w zakresie przedsiębiorczości i spółka Verisign, rejestr domen .com i .net, przeprowadziły badanie na temat postrzegania nowych domen przez amerykańskich przedsiębiorców. Wyniki są przygniatające dla nowych TLD. Zgodnie z ankietą:
– 4 na 5 małych lub średnich przedsiębiorców wolałoby adres z końcówką .com zamiast adresu z którąś z nowych TLD,
– 81 proc. właścicieli serwisów uważa, że nowe domeny będą mylące dla ich klientów,
– 77 proc. właścicieli serwisów z sektora MŚP wolałaby adres w domenie .com od adresu w nowej domenie, która odnosi się do ich branży,
– 79 proc. internautów odwiedziłoby raczej stronę pod adresem w domenie .com niż stronę pod adresem w nowej domenie, która odnosi się do dziedziny, jakiej poświęcona jest strona,
– 66 proc. właścicieli serwisów z sektora MŚP preferuje opisowe, dłuższe adresy .com od krótszych adresów w nowych domenach.
Wyniki badania zostały przedstawione w poniższej infografice.
Źródło: http://www.score.org/(…)
Mimo rezultatów świadczących jednoznacznie na niekorzyść nTDL, warto zachować ostrożność w interpretowaniu powyższych liczb. Współodpowiedzialna za badanie firma Verisign jest rejestrem domen .com i .net, więc w naturalny sposób nie sprzyja nowym domenom. Znamienne też, że autorzy ankiety nie podali, ilu respondentów wzięło w niej udział oraz kiedy została ona przeprowadzona. Istnieje więc możliwość, że niezależne badanie dałoby inne rezultaty. Trzeba też mieć na względzie fakt, że nowe domeny dopiero wchodzą na rynek i zaczynają przebijać się do masowej świadomości. Zatem za kilka lat liczby w podobnej ankiecie będą zapewne wyglądały zupełnie inaczej.
Tagi: SCORE Association, Verisign