Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Jak zacząć sprzedawać więcej domen?

Jak zacząć sprzedawać więcej domen?

Jedna strategiczna zmiana może przestawić biznes na nowe tory i znacząco zwiększyć obroty. Czy taki zwrot akcji jest możliwy w domainingu? Co zmienić w sposobie prowadzenia interesu, by sprzedawać więcej domen?

Jaka pojedyncza dokonana przez ciebie zmiana sprawiła, że stałeś się lepszym domainerem? Takie pytanie postawił inwestorom serwis SquadHelp.com. W praktyce chodzi o pomysł, który rozruszał biznes i sprawił, że inwestor zaczął osiągać większe zyski.

Pytanie, zadane przez SquadHelp.com na Twitterze, przyniosło sporo ciekawych odpowiedzi, które zostały następnie zamieszczone we wpisie na stronie. Niektóre mają charakter ogólny, inne wskazują szczegółowe, konkretne rozwiązania. Kilka z nich dostarcza ciekawej inspiracji do korekt, które można wdrożyć we własnym domenowym biznesie.

Przykładowo w serwisie BrandAid.com taką zmianą było wprowadzenie kategorii „Related Domains”, czyli „domeny powiązane tematycznie”. Dzięki temu klienci zainteresowani daną nazwą mogli również zapoznać się z innymi, podobnymi ofertami.

Poniżej można znaleźć odpowiedź inwestora o nicku DomainSmoke, który pisze, że w jego biznesie dużo zmieniła większa integracja ze środowiskiem domainerów. Jego zdaniem unikanie relacji z innymi inwestorami to spory błąd.

Z kolei Sam Lilliestrom sugeruje domainerom, by zaopatrzyli się w odpowiednie logo dla swojego biznesu. Pomysł wydaje się trafny. Logo zapewnia rozpoznawalność i zapada w pamięć. Dzięki temu sprawia, że dany broker lub serwis może mieć powracających klientów.

CookieCreative9 zaczął natomiast analizować swoje domeny z różnych perspektyw, ustalając wszystkie możliwe rynki, na których dana nazwa może znaleźć nabywcę.

Bardzo ciekawe rozwiązanie podpowiada Tony, który radzi, by stworzyć personę marketingową, będącą typowym adresatem oferty. Warto się zastanowić, czy próbujemy sprzedać adres startupowi, wieloletniemu CEO, influencerowi, hobbyście i ustalić, czy dana nazwa ma wielu potencjalnych nabywców, który wpasowują się w schemat danej persony.

Również Declan ma sensowną radę, którą zresztą od dawna stosuje wielu domainerów. Sugeruje on, że lepiej zmniejszyć portfolio, pozbyć się domen słabych i przeciętnych i oprzeć biznes na adresach premium.

Więcej odpowiedzi można znaleźć w poście na blogu.

A jakie zmiany pomogły Wam zwiększyć liczbę sprzedawanych domen i wielkość obrotów?

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować