Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


W jakie keywordy warto inwestować w czasach COVID-19?

W jakie keywordy warto inwestować w czasach COVID-19?

Pandemia jest bezlitosna dla wielu branż, jednak dla niektórych okazała się wiatrem w żagle. Jakie branże i słowa kluczowe zyskały, a jakie straciły na popularności w ostatnich miesiącach?

BrightEdge, firma z branży SEO, przeanalizowała statystyki klientów z rozmaitych branż i przygotowała raport na temat zakupów online w czasach COVID-19. W opracowaniu pojawiają się zestawienia kategorii, które w ostatnim czasie zyskały na wartości i tych, które tracą na popularności. Raport podkreśla również znaczenie SEO w czasach rosnącej konkurencji w handlu internetowym.

Wyniki uzyskane przez BrightEdge wskazują, że w tym roku klienci kupowali online więcej niż w 2019 r., jednak wartość zamówień nie odbiega od zeszłorocznego poziomu. Do zmiany zachowań zakupowych doszło już w pierwszych tygodniach pandemii. Poza tym, że klienci częściej zaopatrywali się online, nabywali też rzeczy bardziej potrzebne, ograniczając zakupy towarów luksusowych.

Dla domainerów najciekawszym wątkiem w raporcie BrightEdge jest zestawienie wyszukiwanych kategorii, które rosną i tracą na popularności.

Oto dziedziny, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem w wyszukiwarkach:

  • współpraca i praca zespołowa,
  • telezdrowie,
  • nauka online,
  • adopcja zwierząt,
  • ogrodnictwo,
  • fotografia,
  • elektronika,
  • gaming,
  • streaming,
  • video,
  • UI/UX,
  • cyfrowa transformacja,
  • zarządzanie dokumentami,
  • uniwersytet online,
  • uroda,
  • sport,
  • odzież i obuwie,
  • obsługa klienta i CRM,
  • zarządzanie w IT.

A oto kategorie, które tracą na popularności:

  • co warto zobaczyć w,
  • restauracje,
  • tematy zdrowotne,
  • sprzęt sportowy,
  • hotele,
  • loty,
  • koncerty.

W zestawieniu „loserów” zastanawiająca jest obecność tematów zdrowotnych i sprzętu sportowego – w kontekście telezdrowia i sportu obecnego w zestawieniu „winnerów”. Potencjał konkretnych keywordów na poszczególnych rynkach, zarówno pod kątem e-commerce czy domainingu, warto dodatkowo przeanalizować w ogólnodostępnych narzędziach, np. Google Trends.

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować