W jakie keywordy warto inwestować w czasach COVID-19?
Pandemia jest bezlitosna dla wielu branż, jednak dla niektórych okazała się wiatrem w żagle. Jakie branże i słowa kluczowe zyskały, a jakie straciły na popularności w ostatnich miesiącach?
BrightEdge, firma z branży SEO, przeanalizowała statystyki klientów z rozmaitych branż i przygotowała raport na temat zakupów online w czasach COVID-19. W opracowaniu pojawiają się zestawienia kategorii, które w ostatnim czasie zyskały na wartości i tych, które tracą na popularności. Raport podkreśla również znaczenie SEO w czasach rosnącej konkurencji w handlu internetowym.
Wyniki uzyskane przez BrightEdge wskazują, że w tym roku klienci kupowali online więcej niż w 2019 r., jednak wartość zamówień nie odbiega od zeszłorocznego poziomu. Do zmiany zachowań zakupowych doszło już w pierwszych tygodniach pandemii. Poza tym, że klienci częściej zaopatrywali się online, nabywali też rzeczy bardziej potrzebne, ograniczając zakupy towarów luksusowych.
Dla domainerów najciekawszym wątkiem w raporcie BrightEdge jest zestawienie wyszukiwanych kategorii, które rosną i tracą na popularności.
Oto dziedziny, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem w wyszukiwarkach:
- współpraca i praca zespołowa,
- telezdrowie,
- nauka online,
- adopcja zwierząt,
- ogrodnictwo,
- fotografia,
- elektronika,
- gaming,
- streaming,
- video,
- UI/UX,
- cyfrowa transformacja,
- zarządzanie dokumentami,
- uniwersytet online,
- uroda,
- sport,
- odzież i obuwie,
- obsługa klienta i CRM,
- zarządzanie w IT.
A oto kategorie, które tracą na popularności:
- co warto zobaczyć w,
- restauracje,
- tematy zdrowotne,
- sprzęt sportowy,
- hotele,
- loty,
- koncerty.
W zestawieniu „loserów” zastanawiająca jest obecność tematów zdrowotnych i sprzętu sportowego – w kontekście telezdrowia i sportu obecnego w zestawieniu „winnerów”. Potencjał konkretnych keywordów na poszczególnych rynkach, zarówno pod kątem e-commerce czy domainingu, warto dodatkowo przeanalizować w ogólnodostępnych narzędziach, np. Google Trends.
Tagi: BrightEdge, COVID-19, keywordy