Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Jakie są twoje trzy najlepsze domeny?

Jakie są twoje trzy najlepsze domeny?

To bardzo proste pytanie, a jednocześnie jedno z najtrudniejszych dla domainerów. Jeśli nie potrafisz na nie odpowiedzieć, chyba masz problem – twierdzi Rick Schwartz.

Rick Schwartz, po długim okresie blogowania postanowił zmienić środki wyrazu i zajął się vlogowaniem. Od pewnego czasu na swoim twitterowym koncie umieszcza krótkie filmiki z komentarzami na temat rynku domen. Niedawno inwestor zadał w tej formie kolegom z branży ciekawe pytanie: jakie są twoje trzy najlepsze domeny?

Pytanie jest proste tylko pozornie. Jak twierdzi Schwartz, ponad 90 proc. domainerów nie jest w stanie na nie odpowiedzieć – choć wydawałoby się, że większość powinna wyrecytować swoje „top 3” bez zająknięcia. Schwartz zaznacza, że najlepsza domena nie musi być warta miliona, ani nawet stu tysięcy dolarów. Chodzi o to, by była atrakcyjna: miała sens, ładne brzmienie i była łatwa do wymówienia i przeliterowania.

„Król domen” twierdzi, że inwestor, który nie potrafi z miejsca wyliczyć swojej pierwszej trójki, „robi coś źle” w swoim fachu. A konkretnie, nie nastawia się na inwestycję długoterminową. „Cierpliwość jest kluczem w domainingu” – mówi Schwartz. Domainerom, którzy „hołubią” swoje nazwy, nastawiają się na wzrost ich wartości, łatwiej przychodzi wymienienie tych, które uważają za najcenniejsze w swoim portfolio. Inwestorzy nastawieni na szybki zysk mogą mieć z tym znacznie większy problem.

Wypowiedź Schwartza przytoczył na swoim blogu Elliot Silver, który nie omieszkał pochwalić się swoimi perłami w koronie. Należą do nich następujące nazwy:

  1. Travels.com
  2. Embrace.com
  3. Lilac.com

Szczególnie pierwsza jest godna pozazdroszczenia, choć niewątpliwie bardziej atrakcyjna byłaby w liczbie pojedynczej. W komentarzach swoje „top 3” wymienia m.in. George Kirikos – i to chyba ono robi największe wrażenie spośród wszystkich ujawnionych:

  1. School.com
  2. Math.com
  3. Leap.com

W dalszej części wątku pojawia się więcej ciekawych adresów, choć rozbieżność między ich jakością jest dość znacząca.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować