Facebook będzie promował wartościowe linki
Facebook zapewni wydawcom serwisów więcej klików. O ile ci będą mieli do zaoferowania wartościowe treści.
Obecnie najpopularniejszym rodzajem „kontentu” na Facebooku są memy. Zdjęcie „kotka” czy „pieska” zazwyczaj zbiera mnóstwo „lajków”. Jednak analitycy serwisu zagłębili się w statystyki i odkryli, że większe zaangażowanie czytelników wbudzają artykuły. Generują one bowiem nie tylko polubienia i komentarze, ale również kliknięcia poza serwis – a to daje sygnał wydawcom, że Facebook jest dobrym źródłem leadów. Serwis zamierza nie tylko zwiększyć proporcje prezentowanych treści na korzyść linków z wartościowym kontentem, ale również oferować treści powiązane. Na razie nie wiadomo, czy przewiduje za to dodatkowe płatności. W ostatnim czasie Facebook zacieśnia kontakty z wydawcami serwisów, organizuje dla nich nawet szkolenia. Dla wielu witryn fanpage jest głównym źródłem ruchu, więc wydaje się, że zmiany planowane przez serwis zmierzają w dobrym kierunku.
Tagi: Facebook, fanpage