Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Znane marki po rebrandingu

Znane marki po rebrandingu

Choć rebranding naraża firmę na utratę rozpoznawalności, to jednak niektóre marki z różnych powodów decydują się na taką formę zmiany wizerunku. Serwis mashables.com opublikował zestawienie znanych brandów, dla których ta operacja zakończyła się sukcesem.

W niektórych przypadkach korzyści ze zmian wydają się oczywiste. Najlepszym przykładem są dwie prawdopodobnie najbardziej znane domeny internetowe na świecie: facebook.com i google.com. Wcześniejsze wcielenie dzieła Zuckerberga nazywało się thefacebook.com, a Wyszukiwarka zaczynała jako google.stanford.edu. Również twitter.com pierwotnie nosił inną – choć zbliżoną – nazwę: twttr.com. Brakujące samogłoski właściciele „ćwierkacza” odkupili za 7500 dolarów od „pasjonata ornitologii”. Całkowite przeobrażenie przeszedł natomiast serwis PayPal, który pierwotnie nazywał się… x.com. Internauci w badaniach ankietowych stwierdzili, że domena jest zbyt enigmatyczna, a poza tym budzi skojarzenia pornograficzne. Podobne zmiany zaszły w przypadku overstock.com, wcześniej: o.co. Rebrandingu doświadczyła również wyszukiwarka ask.com, wcześniej: askjeeves.com i serwis nbcnews.com po zakończeniu współpracy NBC z Microsoft, które wymusiło rezygnację z nazwy msnbc.com. Warto również wspomnieć o nieujętym w zestawieniu domain hacku del.icio.us, przemianowanym ostatecznie na delicious.com.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować