Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Inflacja, presja płacowa, abuzywność. NASK wyjaśnia podwyżki w domenie .pl

Inflacja, presja płacowa, abuzywność. NASK wyjaśnia podwyżki w domenie .pl

Na początku kwietnia NASK ogłosił zmiany w zestawieniu opłat dla rejestratorów. Podwyżki są zaskakująco wysokie. Oto, jak wyjaśnia je sam rejestr.


Domena jest nieodzowna dla prowadzenia biznesu

Domena jest nieodzowna dla prowadzenia biznesu

Mimo że rynek się zmienia, to własna strona internetowa, a więc i domena, wciąż pozostaje elementem nieodzownym dla właściwego funkcjonowania biznesu – mówi Robert Paszkiewicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w OVH Polska.


„Najważniejsza jest misja”. O sukcesie domeny .xyz rozmawiamy z Shayanem Rostamem

„Najważniejsza jest misja”. O sukcesie domeny .xyz rozmawiamy z Shayanem Rostamem

Domena .xyz niemal od początku swojego funkcjonowania utrzymuje się na pierwszym miejscu rankingu nowych domen. Co stoi za jej powodzeniem i jakie warunki powinna spełniać nTLD, by przetrwać w natłoku konkurencji? Na nasze pytania odpowiada Shayan Rostam, Global Director of Registry Operations w spółce XYZ, zarządzającej końcówką .xyz.


Domenowa burza mózgów. O możliwościach serwisu Domainr.com opowiada Eric Case

Domenowa burza mózgów. O możliwościach serwisu Domainr.com opowiada Eric Case

Domainr.com to najbardziej zaawansowana spośród obecnie dostępnych na rynku wyszukiwarka domen z mechanizmem autopodpowiedzi nazw i końcówek. O zasadzie jej działania opowiada Eric Case, współtwórca i współwłaściciel serwisu.


.xyz to wielki sukces. Chcemy pozyskać kolejne nTLD – mówi Shayan Rostam z XYZ

.xyz to wielki sukces. Chcemy pozyskać kolejne nTLD – mówi Shayan Rostam z XYZ

Domena .xyz to lider rankingu nowych domen. W rozszerzeniu tym zarejestrowanych jest już 6,5 miliona nazw, więcej niż w domenach .biz i .info. Czemu zawdzięcza swój sukces ta nTLD? Na nasze pytania odpowiada Shayan Rostam, Global Director of Registry Operations w XYZ.


Bez domeny ani rusz. O znaczeniu domen w brandingu mówi Bartek Kotowicz z Brandingowy.pl

Bez domeny ani rusz. O znaczeniu domen w brandingu mówi Bartek Kotowicz z Brandingowy.pl

Współczesne marki praktycznie nie istnieją bez adresów www. Jakie jednak znaczenie w brandingu ma dostępność wolnej nazwy oraz końcówka domenowa? Na nasze pytania odpowiada Bartek Kotowicz z serwisu Brandingowy.pl.


Jak przebiegają spory domenowe? Rozmawiamy z Beatą Śmiałkowską z Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych

Jak przebiegają spory domenowe? Rozmawiamy z Beatą Śmiałkowską z Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych

We wrześniu br. Sąd Polubowny ds. Domen Internetowych opublikował orzeczenia z czterech postępowań przeprowadzonych w 2014 r. Liczba werdyktów zamieszczanych na stronie Sądu jest niewielka, a opóźnienia w stosunku do terminu ich wydania – znaczne. Dlaczego tak jest? Nasze wątpliwości wyjaśnia Beata Śmiałkowska, sekretarz Sądu Polubownego


Parkowanie domen wciąż ma sens – przekonuje Michael Riedl, wiceprezes KeyDrive

Parkowanie domen wciąż ma sens – przekonuje Michael Riedl, wiceprezes KeyDrive

W lipcu NameDrive, największy dostawca usług parkingowych na polskim rynku, został przejęty przez firmę ParkingCrew. Czy sprzedaż serwisu przez jego byłego właściciela, spółkę KeyDrive, oznacza, że parkowanie domen to coraz mniej pewny biznes? Na nasze pytania odpowiada Michael Riedl, wiceprezes KeyDrive.


Jak się nie dać korporacjom? O przejmowaniu domen rozmawiamy z Mikołajem Lechem

Jak się nie dać korporacjom? O przejmowaniu domen rozmawiamy z Mikołajem Lechem

Amerykański gigant Apple próbuje przejąć domenę AP.pl od polskiego przedsiębiorcy. To nie pierwszy i zapewne nie ostatni tego typu przypadek. Jak uniknąć podobnych sytuacji i co robić, gdy międzynarodowa korporacja „połasi się” na nasz adres www? Na nasze pytania odpowiada Mikołaj Lech, prawnik i autor nagrodzonego przez Urząd Patentowy RP bloga o ochronie znaków towarowych Znaki-towarowe.blog.pl.


Mediana cen domen wzrosła o 13 proc. rok do roku – mówi Semra Koerner z Sedo

Mediana cen domen wzrosła o 13 proc. rok do roku – mówi Semra Koerner z Sedo

Rynek wtórny domen rośnie – nie ma wątpliwości Semra Koerner, Manager Global PR & Communication w firmie Sedo. Na wartości zyskują zarówno stare końcówki funkcjonalne, country code’y o ustabilizowanej pozycji rynkowej, rozszerzenia GccTLD, jak i nowe domeny.