Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Najwyższe sprzedaże października 2020 r.

Najwyższe sprzedaże października 2020 r.

Najdrożej sprzedana domena października to Ingles.com. Klient zapłacił za adres 400 tys. dolarów. W kategorii non-.com za „numer jeden” zapłacono ponad 100 tys. USD.

Na pierwszym miejscu październikowego rankingu znalazła się domena Ingles.com. Adres kosztował nowego abonenta 400 tys. dolarów. Pod domeną działa już serwis do nauki angielskiego, przeznaczony dla osób hiszpańskojęzycznych. Również adres z drugiej pozycji został już zagospodarowany. Pod domeną Lendable.com, za którą klient zapłacił 125 tys. dolarów, działa obecnie serwis pożyczkowy.

Z kolei październikowa „trójka” – WBS.com, wyceniona na 115 tys. USD – została przekierowana na adres WiesenBaker.com, pod którym działa serwis firmy budowlanej z Teksasu. Także kolejny adres trafił do klienta końcowego – agencji zajmującej się obsługą wynajmu nieruchomości. Domeny z następnych pozycji to mieszanka adresów już zagospodarowanych, tych wciąż przeznaczonych na sprzedaż i jeszcze nie skonfigurowanych.

W październikowym rankingu dobre wrażenie robi wysoki odsetek domen, które trafiły do klientów końcowych i zostały zagospodarowane. Świadczy to wprost o tym, że biznes realnie potrzebuje wartościowych adresów, ma w stosunku do nich konkretne zamiary i jest skłonny płacić wysokie sumy za nazwy premium.

A sumy w październikowym zestawieniu nie należą do niskich – warto odnotować tę znaczącą poprawę w stosunku do poprzedniego miesiąca, który wypadł nad wyraz chudo. Mimo że wrześniowa jedynka opiewała na kwotę o 300 tys. wyższą niż „pierwsza nazwa” października, to jednak w pozostałej części zdecydowanie lepiej prezentuje się najnowsze zestawienie.

Na październikowej liście znalazło się aż dziewięć nazw, które zmieniły właściciela za kwotę sześciocyfrową, podczas gdy na wrześniowej – tylko jedna. Również ceny z dalszych pozycji rankingu są znacznie wyższe niż w poprzednim miesiącu. Pojawia się dużo sprzedaży w okolicach 50 tys. USD.

Warto wspomnieć, że na dwudziestym pierwszym miejscu zestawienia ogólnego i dziewiątym rankingu non-.com znalazła się Historia.pl – adres sprzedany przez Daniela Dryzka za 70 838 zł z VAT/57 222 zł netto. To najwyższa transakcja ujawniona w tym roku na polskim rynku.

Domeny ogółem

1. Ingles.com 400 000 $
2. Lendable.com 125 000 $
3. WBS.com 115 000 $
4. Caretaker.com 112 000 $
5. Confirm.com 108 000 $
6. VanInsurance.co.uk 106 769 $
7. FiveNines.com 100 000 $
7. NRH.com 100 000 $
7. VanInsurance.com 100 000 $
8. Lightrock.com 94 888 $
9. HFM.com 90 000 $
10. Kalibari.com 80 000 $
11. InsuranceCapital.com 59 995 $
12. ModernComputing.com 53 900 $
13. RCV.com 53 000 $
13. Makey.com 53 000 $
14. Appify.com 50 000 $
14. Just.me 50 000 $
14. SKRT.com 50 000 $
15. NoPain.com 47 500 $
16. Exicon.com 40 000 $
16. MyGarden.com 40 000 $
17. HiFashion.com 39 999 $
18. Tourist.de 37 760 $
19. Fantaseek.com 29 888 $
20. CultWines.com 25 000 $

non-.com TLD

1. VanInsurance.co.uk 106 769 $
2. Just.me 50 000 $
3. Tourist.de 37 760 $
4. Holland.de 33 930 $
5. IU.de 29 858 $
6. Brilliant.net 27 500 $
7. TopDesk.com.au 19 305 $
8. AirCon.co.uk 18 756 $
9. Historia.pl 17 882 $
10. Technology.eu 17 667 $
11. Parkour.de 14 042 $
12. Pan.de 13 688 $
13. Kompozer.net 12 700 $
14. CKH.org 12 500 $
15. Youjuyouzhu.net 12 400 $
16. Asahi.net 11 900 $
17. Uni.finance 11 799 $
18. Lifestyle.tv 11 115 $
19. Kat.eu 10 852 $
20. Schmuck.at 10 530 $

Źródło: DNJournal.com

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować