Najdroższe sprzedaże maja 2020 r.
W maju największą kwotę zapłacono za domenę ElectricCar.com. Nazwa zmieniła abonenta za 180 tys. dolarów. W kategorii non-.com pierwsze miejsce w rankingu zajął adres Bier.de, który „zarobił” ponad 160 tys. USD.
180 tys. dolarów – na tyle opiewa najdroższa ujawniona transakcja maja. To niewiele w porównaniu z wynikami, do jakich przyzwyczaił nas rynek domen. Kwota wydaje się niska również w zestawieniu z realną wartością samego adresu i zawartej w nim frazy kluczowej. W 2019 r. światowy rynek samochodów elektrycznych wyceniany był na 162 miliardy dolarów. Zgodnie z prognozami do 2027 r. jego wartość ma wzrosnąć do 800 miliardów USD.
Te wyliczenia pozwalają oszacować wartość domeny ElectricCar.com na co najmniej kilka milionów dolarów. Z takiego założenia zapewne wychodzi również jej nabywca. Adres najprawdopodobniej został bowiem kupiony przez inwestora. Na stronie widnieje jedynie formularz kontaktowy, co sugeruje, że domena przeznaczona jest do zakupu.
Świetną okazją był również zakup domeny Bier.de za 160 920 $. W tym przypadku nabywcą jest klient końcowy. Cena wydaje się okazyjna w kontekście wartości niemieckiego rynku piwa. Jak podaje MarketResearch.com, w 2014 r. obroty w „chmielowej” branży za Odrą wyniosły 33,3 miliarda dolarów.
Ciekawostek na majowej liście jest więcej. Zwraca uwagę np. sprzedaż domeny Sleep.com.au za 70 tys. dolarów. W 2018 r. informowaliśmy o sprzedaży dwóch domen o pokrewnej tematyce Sleeping.com i Snoring.com, za łączną kwotę 1 004 450 dolarów.
Sprzedaż „sennej” nazwy z australijską końcówką to kolejny sygnał wskazujący na wzrost wartości nazw odnoszących się do snu. Ma on związek z rozwojem branży związanej z leczeniem i przeciwdziałaniem zaburzeniom snu oraz chrapania.
Trudno nie dostrzec w zestawieniu również trzech domen numerycznych, sprzedanych za relatywnie wysokie kwoty. Pierwsze dwie prowadzą na ten sam landing page w języku chińskim. Trzecia nie jest skonfigurowana.
W majowym rankingu znalazło się aż siedem nazw z końcówkami non-.com. Dwa adresy zamykające ranking to domeny nTLD. Jedna znajduje się na parkingu, druga nie rozwiązuje. Najwyraźniej nazwy z nowymi końcówkami również kupowane są w celach inwestycyjnych.
Adresy premium w rozszerzeniu nTLD w kolejnych latach mogą okazać się dobrą lokatą kapitału. Gdy internauci przyzwyczają się do nowych końcówek, będą one chętniej wykorzystywane w brandingu, a klienci będą skłonni płacić za nie większe sumy.
Sprzedaże ogółem
1. | ElectricCar.com | 180 000 $ |
---|---|---|
2. | Bier.de | 160 920 $ |
3. | GreenStreet.com | 100 890 $ |
4. | Estates.com | 90 000 $ |
5. | Khols.com | 81 559 $ |
6. | Directions.com | 75 000 $ |
7. | Corium.com | 73 278 $ |
8. | FM.net | 70 000 $ |
8. | Sleep.com.au | 70 000 $ |
9. | WebMonkey.com | 65 500 $ |
10. | 6115.com | 50 000 $ |
10. | Hop.in | 50 000 $ |
11. | Link.com.au | 46 200 $ |
12. | Inula.com | 45 000 $ |
13. | 999555.com | 44 000 $ |
14. | 1269.com | 40 500 $ |
15. | SensoryPath.com | 39 999 $ |
16. | Argot.com | 35 000 $ |
17. | AlcoholTreatment.com | 32 000 $ |
18. | Hoss.com | 29 995 $ |
19. | Pop.shop | 28 650 $ |
20. | C.live | 28 500 $ |
non-.com TLD
1. | Bier.de | 160 920 $ |
---|---|---|
2. | FM.net | 70 000 $ |
2. | Sleep.com.au | 70 000 $ |
3. | Hop.in | 50 000 $ |
4. | Link.com.au | 46 200 $ |
5. | Pop.shop | 28 650 $ |
6. | C.live | 28 500 $ |
7. | Finances.ca | 26 220 $ |
8. | Oxygen.us | 17 999 $ |
9. | Wholesome.co | 17 500 $ |
10. | Inhalants.org | 14 500 $ |
11. | Nectac.org | 12 732 $ |
12. | DP.co.uk | 12 505 $ |
13. | SkinCare.net | 12 200 $ |
14. | Sit.ai | 12 000 $ |
15. | SmartBuilding.de | 11 400 $ |
16. | Ambulance.fr | 11 011 $ |
17. | Meinungsfreiheit.de | 10 282 $ |
18. | CyberDoc.de | 10 044 $ |
19. | Liberal.tv | 10 000 $ |
19. | NFQ.co | 10 000 $ |
19. | StatesAttorney.org | 10 000 $ |
20. | YJZG.net | 9999 $ |
Źródło: DNJournal.com
Tagi: Bier.de, ElectricCar.com, sprzedaże