Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domena MyWorld.com sprzedana za 1,2 miliona dolarów. Właścicielem jest CEO spółki działającej m.in. w Polsce

Domena MyWorld.com sprzedana za 1,2 miliona dolarów. Właścicielem jest CEO spółki działającej m.in. w Polsce

To piąta najwyższa transakcja tego roku. Adres MyWorld.com zmienił właściciela za 1,2 miliona dolarów. Za sprzedaż odpowiada spółka Anything.com posiadająca w swoim portfelu wysokiej jakości domeny premium.

Do transakcji doszło na początku października. Stroną sprzedającą była spółka Anything.com, która w swoim portfolio ma tak świetne nazwy, jak Autoparts.com, Borrow.com, Friend.com, Kitchen.com, Manager.com, Medicine.com, Songs.com czy Woman.com. Transakcja została przeprowadzona z udziałem Larry’ego Fischera, brokera z GetYourDomain.com, znanego z pośredniczenia w wielu sprzedażach „z wyższej półki”.

W bazie whois dla domeny figuruje nazwisko Freidl Hubert, a jako nazwa organizacji podana jest United Trade Mark Limited z siedzibą w Valetcie (stolica Malty). Natomiast w polu e-mail widnieje adres domainadmin@lyoness.ag.

myworld

Szybka kwerenda wykazuje, że spółka o nazwie Lyoness jest przedsięwzięciem z kategorii marketingu wielopoziomowego, a Hubert Freidl jest jej dyrektorem wykonawczym. Dziennikarz ekonomiczny „Gazety Wyborczej” Maciej Samcik poświęcił Lyoness wpis na swoim blogu pod wymownym tytułem: „Amber Gold to przy nich mały pikuś? Piramidalne tajemnice wspólnoty Lyoness”.

Jak pisze Samcik, działalność Lyoness „opiera się na robieniu przez uczestników programu określonych zakupów (bądź kupowaniu bonów na zakupy). Im więcej dany uczestnik programu zrobi zakupów lub im więcej kupi bonów na zakupy, tym bardziej zwiększa się stopień „ważności” danej osoby w łańcuszku, czyli strukturze zwanej drzewem binarnym, przypominającej piramidę”. Z wpisu na Wikipedii poświęconego Lyoness wynika, że spółka działa od 2003 r., zatrudnia 980 pracowników i posiada… 7 milionów członków. Jej obrót w 2012 r. wyniósł 1,2 miliarda euro.

W 2014 r. przedsięwzięcie zaczęło się posługiwać brandem Lyconet, natomiast polska wersja strony Lyoness.com – bo Lyoness od 2008 r. działa również w Polsce – sygnowana jest brandem Cashback World, pod którym spółka oferuje swój program lojalnościowy. Marka posiada siedem podmiotów zarejestrowanych w Szwajcarii i dziewięć w Austrii, a ponadto 42 inne struktury korporacyjne rozsiane po różnych zakątkach świata.

Na stronie MyWorld.com na razie widnieje tylko estetyczne logo. Można podejrzewać, że projekt jest w przygotowaniu. Nic w każdym razie nie wskazuje na to, by adres miał być przeznaczony do ponownej sprzedaży.

Tagi: , , , , , , ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?