Koncern ZTE zapłacił 2 miliony dolarów za domenę Nubia.com
Chiński telekom ZTE zakupił adres Nubia.com za 2 miliony dolarów – wynika z informacji podawanych przez chińskie źródła. Domena ma posłużyć do promocji nowej marki telefonów tej firmy.
Jak zwykle w przypadku sprzedaży z udziałem kapitału chińskiego, wokół transakcji jest nieco zamieszania i niejasności. Informacja na temat „dealu” rozpowszechniana jest przez kilka źródeł anglojęzycznych, pojawia się m.in. na forum domainerów NamePros.com oraz w serwisie poświęconym telefonii PhoneArena.com. Wśród przywoływanych źródeł chińskich znajdują się witryny Quodong.com, Sohu.com, Techweb.com.cn, eName.cn oraz C114.net.
Wydaje się zatem, że danych na temat sprzedaży jest pod dostatkiem, z drugiej strony nie ma jej oficjalnego potwierdzenia ze strony kontrahentów. Pierwotne źródło informacji również nie wydaje się dostatecznie solidne. News początkowo został opublikowany w poście osoby posługującej się nickiem Shu Ma Feng Bao w chińskim serwisie mikroblogowym Weibo. Czy to wystarczy, by uwierzyć, że do sprzedaży za kwotę 2 miliony dolarów faktycznie doszło?
Według danych whois domena Nubia.com została zaktualizowana 28 grudnia 2015 r. Aktualny rejestrator tego adresu to firma HiChina. Nazwa abonenta objęta jest usługą tajności. Nie ma jednak wątpliwości, że domena należy obecnie do marki Nubia. Na stronie pod adresem Nubia.com dostępna jest oferta smartfonów tego producenta. Co łączy go z koncernem ZTE?
Nubia to jedna z marek tej firmy. W zeszłym roku wypuściła ona na rynek wysokiej klasy smartfon ZTE Nubia Z9. W Chinach aparat zniknął z półek sklepowych w ciągu… dziesięciu minut od momentu, kiedy został udostępniony do sprzedaży. Wiele modeli tej marki dostępnych jest również w sprzedaży międzynarodowej.
Dotychczas luksusowy brand ZTE promowany był pod adresami Nubia.cn i Nubia.com.cn. Najwyraźniej jednak firma zamierza rozwinąć skrzydła na rynkach zachodnich, do czego nazwa w domenie .com jest co najmniej przydatna – a praktycznie rzecz biorąc: niezbędna.
Marka Nubia powstała w 2012 r., ale sukces piarowy i rynkowy odniosła dwa lata później, kiedy prezydent Jinping Xi został „uwieczniony” na trybunach niemieckiego stadionu w trakcie robienia zdjęć aparatem Nubia Z5 Mini podczas meczu piłki nożnej.
Nie jest jasne, kto stoi za sprzedażą domeny. Pojawiają się spekulacje, że rentownej transakcji dokonała firma GoDaddy, jednak nie są one potwierdzone. Wiadomo jedynie, że w latach 2007–2014 domena Nubia.com znajdowała się na parkingu tej firmy, ale jej dane abonenckie były objęte usługą prywatności.
Tagi: Chiny, Nubia, Nubia.com, sprzedaże, ZTE