Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Mobile przejmuje reklamy

Mobile przejmuje reklamy

Wartość reklam dedykowanych na desktopy spadnie o 1,4 miliarda dolarów w 2014 r. Kryzys? Nie – mobile.

Według raportu opublikowanego przez serwis eMarketer rynek reklamy w kanale mobile wzrośnie o 83 proc. w bieżącym roku. W kolejnych latach dynamika spadnie poniżej 50 proc., jednak i tak będzie stosunkowo wysoka – w 2018 r. ma wynieść 23 proc. To dane dla Stanów Zjednoczonych. Według danych, które przytacza serwis Interaktywnie.com, polski rynek reklamy mobile osiągnie wartość w przedziale 30–40 milionów w 2014 r., co oznacza spory wzrost z sumy 12 milionów wydanych na m-marketing w 2012 r. Dynamika w dużym stopniu zależy od sprawności operatorów telekomunikacyjnych w zakresie udostępniania szybkiego internetu.

Nie są to wiadomości optymistyczne dla domainerów, którzy zarabiają na parkingach domen, ponieważ kliknięcia z urządzeń mobilnych są gorzej płatne niż te z desktopów. Rozwój branży mobile wydaje się nieuchronny, co do wzrostu stawek – sprawa jest trudna do przewidzenia. Na chwilę obecną należy liczyć się z niższymi dochodami albo… przeorientować biznes na tworzenie serwisów. Oczywiście w technologii RWD.

A oto prognoza eMarketera:
Mobile jpgŹródło: http://www.emarketer.com/(…)

Tagi: , , , ,

Tutaj możesz komentować