Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Kto wykupił „pizze”?

Kto wykupił „pizze”?

Pizza jest w cenie. We wrześniu za 150 tys. dolarów sprzedana została domena pizza.net, a wczoraj abonenta zmienił adres pizza.nl – za 75 tys. euro, czyli ok. 103 tys. dolarów.

Ale na tym nie koniec. W raporcie sprzedażowym Sedo za zeszły tydzień topową ccTLD jest pizza.es, sprzedana za 35 tys. euro (notabene w kategorii .com na pierwszym miejscu znalazła się inna „gastronomiczna” domena: sandwich.com, która „zarobiła” 137,5 tys. dolarów). Sprawa sama w sobie może nie byłaby ciekawa, gdyby nie rzut oka pod następujące adresy:
·    pizza.co.uk
·    pizza.fr
·    pizza.dk
·    pizza.be
·    pizza.lu
·    pizza.pt
Również pizza.nl jest już aktywna w podobnym designie, a ściślej – jej przekierowanie na stronę thuisbezorgd.nl. Wygląda na to, że europejska „pizza” skupiona jest w rękach jednego podmiotu. Właścicielem tego apetycznego portfolio jest Takeaway.com – jeden z najwięzych serwisów zamówień żywności online, obecny na rynku od 2000 r. Oprócz wymienionych krajów firma działa również w Niemczech i Austrii, lecz pod innymi adresami. Sieć współpracuje z ponad 25 tys. restauracji.

Na razie nie wiadomo, czy również adres pizza.es trafił do portfela Takeaway.com. Aktualny status dla tej domeny wygląda następująco:
domain: pizza.es
status: taken
nameserver: ns1.sedoparking.com
nameserver: ns2.sedoparking.com

Tagi: , , , , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować