Europejczycy słabszymi e-biznesmenami niż Amerykanie
Europejczycy pozostają daleko w tyle za Amerykanami pod względem aktywności biznesowej online – wynika z danych zebranych przez firmę Email-Brokers na podstawie analizy 13 milionów stron www.
Największy odsetek firm działających w Sieci spośród państw Starego Kontynentu mają Belgia, Holandia i Niemcy. Jednak nawet w tych krajach 40 proc. przedsiębiorstw jest nieobecnych w internecie. Z kolei sektor e-commerce najlepiej rozwinięty jest w Wielkiej Brytanii i Liechtensteinie. Jako kryterium oceny przyjęto tu zdolność serwisów do obsługi zamówień i płatności. Na Wyspach radzi sobie z tym 16 proc. firm, w Liechtensteinie – 17 proc., w Austrii, Holandii i Niemczech – 9 proc., a w Belgii – 6 proc. Ponadto, jak twierdzi Vande Wiele z Email-Brokers, wiele serwisów jest kiepsko zaprojektowanych i nie oferuje nawet tak podstawowych informacji, jak dane kontaktowe. Problemem jest też brak aktualizacji na stronach. Na ponad 80 proc. witryn firmowych w Belgii, Grecji, Hiszpanii i we Włoszech od ponad roku nie pojawiły się nowe wpisy.
Tagi: e-business, Email-Brokers