Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Rick Schwartz: „Rozbudowa domen to głupota!”

Rick Schwartz: „Rozbudowa domen to głupota!”

Rick Schwartz, który od pewnego czasu wznowił prowadzenie swojego bloga, stwierdził w jednym z ostatnich postów, że „rozbudowa domeny to głupota”. Jego zdaniem, jedyne, co ma sens, to tworzenie biznesu z prawdziwego zdarzenia.

Rick Schwartz, odkąd zawiesił swoje konto na Twitterze, powrócił do prowadzenia bloga RicksBlog.com, na którym dzieli się ze światem swoimi „wyrazistymi” opiniami na tematy związane z domainingiem. W jednym z ostatnich postów inwestor stwierdził, że rozbudowa domeny do formy serwisu to głupota. Schwartz użył popularnego wśród domainerów w tym kontekście określenia „developing”, które ma znaczenie dość ogólne – może oznaczać zarówno stworzenie prowizorycznej witryny przy użyciu skryptu WordPress, jak i w pełni funkcjonalnej i nastawionej na zarobek strony.

Schwartz twierdzi, że jedyne działanie, jakie ma sens w odniesieniu do domeny – poza „czystym” domainingiem – to tworzenie rentownego biznesu. Inwestor porównuje adres www do rury, która prowadzi wodę z punktu A do punktu B. Gdy sklecimy minisite, do niczego takiego nie dojdzie – „woda” nie wpływa. Wpływy muszą być większe niż „wypływy”, by praca na domenie miała sens. Innymi słowy, trzeba stworzyć w pełni funkcjonalny, zarabiający biznes. W innym przypadku „deweloperka” wykonywana na adresie internetowym to próżne działanie. „Gdy słyszę o domainerach mówiących, że chcą rozbudować domenę, wywracam oczami. Powiedzcie mi, jaki biznes chcecie stworzyć, wtedy wytężę uwagę” – pisze Schwartz.

Zgadzacie się z poglądem „króla domen”?

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować