Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


ICM Registry wydał 9 milionów dolarów na reklamę .xxx

ICM Registry wydał 9 milionów dolarów na reklamę .xxx

Stuart Lawley z ICM Registry zdradził w wywiadzie z serwisem DomainIncite.com, że jego firma wydała w zeszłym roku 9 milionów dolarów na reklamę końcówki .xxx.

ICM Registry to firma zarządzająca od końcówką .xxx. Formalnie .xxx nie jest „nową domeną”. Rozszerzenie zostało udostępnione do rejestracji jeszcze w 2011 r., czyli niemal trzy lata przed rozpoczęciem programu nTLD. W portfelu ICM Registry znalazły się jednak trzy nowe domeny, które trafią na rynek jeszcze w tym roku. Wszystkie z nich to końcówki z tej samej „branży”, co .xxx: .porn, .sex i .adult.

Niedawno prezes ICM Registry udzielił wywiadu Kevinowi Murphy’emu z DomainIncite.com, rzucając nieco światła na rynek nowych domen w aspekcie wydatków rejestrów na promocję. Zdaniem Lawleya, w „świecie idealnym” operatorzy nTLD wydawaliby na marketing pojedynczej końcówki od 20 do 30 milionów rocznie przez kilka lat. Dopiero wówczas można byłoby mówić o właściwym piarze. Jednocześnie szef ICM Registry przyznał, że na promocję domeny .xxx w zeszłym roku rejestr wydał ok. 9 milionów dolarów, z czego 5,5 miliona pochłonęła kampania reklamowa w amerykańskiej telewizji. Lawley dość krytycznie zapatruje się na potencjał rynkowy nowych domen, a jako najbardziej obiecującą końcówkę z dotychczas udostępnionych wskazuje .club, powołując się na jej stabilny, „organiczny” wzrost.

Tagi: , , , , ,

Tutaj możesz komentować