Rick Schwartz zarobił 30 milionów dolarów na parkowaniu domen
30 milionów dolarów – tyle zarobił Rick Schwartz na reklamach PPC, emitowanych pod zaparkowanymi adresami. Inwestor pochwalił się tym wynikiem we wpisie na Twitterze.
Parkowanie domen to forma zarabiania na adresach, która obecnie jest praktycznie nieopłacalna. Odeszła ona do lamusa dobrych kilka lat temu. Największą popularnością cieszyła się w zeszłej dekadzie, choć już pod jej koniec mówiło się o kryzysie tego modelu. Jednak dla inwestorów, którzy odpowiednio wcześnie zaopatrzyli się w dobre, generyczne nazwy, parkingi mogły być żyłą złota. Tak było m.in. w przypadku Ricka Schwartza, który wyspecjalizował się w pozyskiwaniu domen premium. Okazuje się, że „król domen” nieźle zarobił nie tylko na sprzedażach nazw, ale również na ich parkowaniu.
W komentarzu zamieszczonym pod własnym nagraniem Schwartz przyznaje, że reklamy PPC przyniosły mu już 30 milionów dolarów. Nie jest to jednak dobry wzór do naśladowania dla początkujących domainerów, którzy nie dysponują nazwami tej jakości, co Schwartz. Od dawna większość ruchu na stronach pochodzi z Google i mediów społecznościowych, a ruch type-in – czyli wejścia bezpośrednio z paska adresu – jest coraz rzadszy.
Tagi: parking, PPC, reklamy, Rick Schwartz, zarabianie na domenach