Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Milionowa sprzedaż? Domena All.com kupiona przez hotelarskiego giganta

Milionowa sprzedaż? Domena All.com kupiona przez hotelarskiego giganta

Domena All.com została kupiona przez spółkę Accor, międzynarodową korporację z branży hospitality i właściciela kilku sieci hoteli. Wartość transakcji nie została ujawniona. Istnieje jednak spore prawdopodobieństwo, że chodzi o kwotę siedmiocyfrową.

Zakup nazwy jest elementem rebrandingu spółki Accor. Firma korzystała dotychczas z subdomeny All.Accor.com do promocji swojego programu lojalnościowego Accor Live Limitless, w skrócie ALL. Obecnie All.com przekierowuje właśnie na tę subdomenę. Można przypuszczać, że niebawem nowo zakupiona nazwa stanie się tą docelową. Tym bardziej, że na stronie Accor można przeczytać następujący komunikat:

Sprawa jest o tyle ciekawa, że w 2019 r. firma zmieniła swoją markę z AccorHotels na Accor. Kolejna, bardziej radykalna decyzja wizerunkowa następuje zatem w krótkim czasie po tym rebrandingu.

Accor to spółka założona w 1967 r. we Francji. Jest gigantem rynku turystycznego, działającym w branży hotelarskiej, restauracyjnej i podróżniczej, zatrudniającym blisko 170 tys. pracowników. Accor jest obecny na wszystkich kontynentach i ma w swoim portfelu takie marki, jak Ibis, Novotel, Sofitel, Pullman czy Mercure.

Budżet firmy jest przepastny. W 2018 r. spółka odnotowała przychody w wysokości 3,6 miliarda euro. Z pewnością jednak obecny kryzys odbił się na jej obrotach. Mimo to jest spora szansa, że Francuzi zapłacili za All.com kwotę siedmiocyfrową. Równie dobrze jednak mogła to być suma sześciocyfrowa bliska milionowi dolarów.

W 2013 r. domena oferowana była na sprzedaż za 600 tys. USD w newsletterze firmy Media Options, która próbowała spieniężyć adres już wcześniej. Od 2014 r. dane abonenckie dla nazwy objęte są usługą prywatności. Wiadomo jednak, że wcześniej należała ona do agencji obsługującej klientów z branży medialnej i rozrywkowej.

Z danych NameBio wynika, że średnia cena płacona za adresy trzyliterowe z końcówką .com wynosi 51,7 tys. dolarów. To niewiele, trzeba jednak wziąć pod uwagę, że wiele domen LLL.com to nazwy asemantyczne. Za najdroższe keywordy trójliterowe klienci płacili grubo ponad milion dolarów. A najdroższa – Sex.com – zarobiła 14 milionów USD.

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?