Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


W szybkim tempie przybywa firm posiadających własną stronę internetową

W szybkim tempie przybywa firm posiadających własną stronę internetową

Polskie firmy stawiają na wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Coraz więcej pracowników wyposażanych jest w urządzenia przenośne umożliwiające mobilny dostęp do Internetu, wzrasta również liczba zatrudnianych specjalistów ICT. Główny Urząd Statystyczny w najnowszych badaniach wziął szczególnie pod lupę sytuację pod tym względem w województwie wielkopolskim i dolnośląskim.

W 2018 r. w województwie wielkopolskim zdecydowana większość przedsiębiorstw miała dostęp do Internetu szerokopasmowego (94,7 proc). Najczęściej były użytkowane połączenia internetowe o prędkości przynajmniej 100 Mbit/s. Sieć wykorzystywana jest nie tylko do biznesowej wymiany informacji czy kontaktu z kontrahentem, ale również do promocji i marketingu. – Firmy z każdym rokiem coraz bardziej doceniają media społecznościowe. Wyraźnie daje się zauważyć wzrost przedsiębiorstw posiadających własne strony internetowe oraz profile firmowe na Facebook’u, Linkedin czy Instagramie. Prowadząc je w odpowiedni sposób można zwiększyć rozpoznawalność swojego biznesu i łatwo zdobyć nowych klientów oraz partnerów handlowych – komentuje Bartosz Gadzimski, z firmy hostingowej Zenbox.

W zeszłym roku w województwie wielkopolskim dostęp do Internetu deklarowało 95,2 proc. przedsiębiorstw. Tendencja jest zwyżkowa ponieważ rok wcześniej wynik był o 1,9 proc. niższy. Łącza szerokopasmowe użytkowało 94,7 proc. przedsiębiorstw (o 1,4 proc. więcej niż w roku poprzednim). Największą wartość w kraju pod tym względem GUS odnotował w województwie zachodniopomorskim (98,2 proc.), a najmniejszą w podkarpackim (90,4 proc.). W poprzednim roku 66,3 proc. przedsiębiorstw wyposażało swoich pracowników w urządzenia przenośne umożliwiające mobilny dostęp do Internetu. Chodzi o notebooki, netbooki, tablety, smartfony. Odsetek takich przedsiębiorstw w województwie wielkopolskim był o 1,4 proc. mniejszy niż przeciętnie w kraju. Województwem o największym udziale przedsiębiorstw wyposażających swoich pracowników w urządzenia przenośne z mobilnym Internetem było mazowieckie – 74,5 proc. – Pracownik z takim narzędziem pod pachą sprawdzi się na przykład w branży handlowej. Sprzedawcy detaliczni zmagają się z ciągłą presją zapewnienia doskonałej obsługi klienta na każdym etapie procesu zakupowego. Kluczem do tego jest rozwiązanie, które łączy działania logistyczne, platformy sklepowe, internetowe i cyfrowe. Przysłowiowy człowiek z tabletem czy notebookiem podłączonym do szybkiej sieci może zaspokoić potrzeby kontrahenta w dowolnym miejscu czy czasie – zauważa Gadzimski.

Jeszcze lepsze statystyki niż w województwie wielkopolskim wykręcają przedsiębiorcy w dolnośląskim. Tam dostęp do Internetu ma aż 96,7 proc. prowadzących własny biznes. Dane są podsumowaniem za zeszły rok i potwierdzają, że dominuje opcja szerokopasmowa (96,5 proc.). Daje to regionowi ze stolicą we Wrocławiu czwarte miejsce w kraju. Dalszemu zwiększeniu uległ odsetek firm prezentujących na własnej stronie internetowej produkty i cenniki, a także tych, które korzystały z mediów społecznościowych. Dzięki wykorzystaniu urządzeń przenośnych, pozwalających na mobilne połączenie z Internetem, możliwa stała się praca poza siedzibą przedsiębiorstwa. Średnio na 100 pracowników z województwa dolnośląskiego przypadały 24 osoby, które wyposażone były przez pracodawcę w takie urządzenia. Koszty abonamentu i korzystania z nich w całości lub w części pokrywało przedsiębiorstwo. Region wyróżnia się także jednym z najwyższych udziałów przedsiębiorstw zatrudniających specjalistów z dziedziny ICT. Chodzi o osoby posiadające umiejętności w zakresie rozwoju, obsługi, utrzymania systemów lub aplikacji ICT, dla których ww. czynności były głównym zajęciem. Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynik w tej dziedzinie wynosi 13.9 proc.

Źródło: informacja prasowa

Tagi: ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?

  1. Monika 26 lipca 2019 Odpowiedz

    Bez obecności w internecie to teraz nie wiem czy sie da funkcjonować. Prowadziłam księgowosć i nie miałam strony. Teraz mam i widze jaka jest roznica w ilosci telefonów i zapytań. Tyle czasu i kasy co mogłam zyskac…

Tutaj możesz komentować