Chiński internet rośnie jak na drożdżach
Obecnie liczba internautów w Państwie Środka wynosi 668 milionów. To niemal o 250 milionów więcej niż pięć lat temu – wynika z raportu opublikowanego przez China Internet Network Information Center (CNNIC).
CNNIC, państwowa instytucja zarządzająca rejestrem domeny .cn i odpowiedzialna za rozwój infrastruktury internetowej w Chinach, opublikowała niedawno raport na temat rozwoju chińskiej sieci. Z zaprezentowanych danych wynika, że internet w Państwie Środka rozwija się w zawrotnym tempie. Jeszcze w czerwcu 2010 r. liczba osób z dostępem do sieci wynosiła 420 miliony – można powiedzieć „tylko” w porównaniu do obecnego wyniku: 667,7 miliona.
Dynamika przyrostu internautów w ostatnim roku (od czerwca 2014 do czerwca 2015) wyniosła 5,6 proc. Wskaźnik penetracji internetu – czyli odsetek mieszkańców Chin z dostępem do sieci – wynosi obecnie 48,8 proc. To wciąż niewiele w porównaniu z krajami rozwiniętymi, ale taki wynik oznacza, że chiński rynek internetowy wciąż ma przed sobą ogromny potencjał rozwojowy. Dla porównania, w USA wskaźnik penetracji internetu wynosi 85 proc. i utrzymuje się na stabilnym poziomie. W Chinach natomiast znacznie większy odsetek internautów niż w przypadku USA to osoby korzystające z dostępu do sieci przez urządzenia mobilne (88,9 proc. vs. 67 proc.). Najwięcej osób z internetu korzysta oczywiście w miastach. Internauci z obszarów wiejskich to 27,9 proc. ogółu użytkowników sieci w Chinach. 55,2 proc. internautów to osoby w wieku od 10 do 30 lat.
Wraz z rozwojem dostępności internetu w Chinach rozwija się również e-handel. W ciągu ostatniego roku liczba osób robiących zakupy online wzrosła tam o 12 proc. – do 374 milionów. Biorąc pod uwagę powyższe i wiążąc dynamikę rozwoju sieci w Państwie Środka z rosnącym zainteresowaniem Chińczyków domenami, w szczególności .com, ale również nTLD, można domniemywać, że złote czasy dla rynku domen mogą dopiero nadejść.
Tagi: .com, Chiny, CNNIC, e-handel, internet, nTLD
Komentarze ( 2 )
Czym możesz się podzielić?