Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Czy 2019 r. był udany dla inwestorów?

Czy 2019 r. był udany dla inwestorów?

Jaki był 2019 r. dla twojego domenowego biznesu? Takie pytanie postawił Elliot Silver na łamach swojego bloga. W wynikach sondażu wyraźnie przeważają pozytywne odpowiedzi.

Z tegorocznych wyników zadowolony jest sam autor wpisu – mimo że, jak twierdzi, 2019 r. nie był korzystny pod każdym względem. W poście z początku zeszłego roku Silver twierdził, że rynek domen zwolni, ponieważ gospodarka zmierza ku recesji, jednak te przewidywania nie okazały się trafne. W ostatniej notce domainer przyznaje, że mijający rok okazał się korzystny dla jego inwestycji. Silverowi udało się zrealizować kilka znaczących sprzedaży. Jednocześnie odnotował mniej sprzedaży o średniej wartości. Mniej było również zapytań ofertowych – choć domainer zaznacza, że to tylko wrażenie niepoparte analizą.

Gdybym miał podsumować ten rok pod względem sprzedażowym, prawdopodobnie znalazłby się on na szczycie środkowego przedziału moich rocznych wyników od 2006 r. Nie był on nadzwyczajny, ale był całkiem niezły – pisze Elliot.

Domainer zdradza też, że jego portfolio składa się z około tysiąca adresów, z których ponad 99 proc. to nazwy z końcówką .com.

Wyniki ankiety potwierdzają deklaracje Silvera. Mijający rok w opinii inwestorów był udany. Aż 20 proc. respondentów twierdzi nawet, że był wyjątkowo dobry. Zdaniem 16 proc. był po prostu niezły, a 19 uznała go za przeciętny. Jedynie niespełna 18 proc. domainerów twierdzi, że był dla nich kiepski.

A jak wypadł mijający rok w opinii polskich inwestorów? Podzielcie się swoimi wrażeniami w komentarzach!

Tagi: ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?