Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Passa na polskim rynku trwa. Domena Chicco.pl sprzedana za 36 285 zł

Passa na polskim rynku trwa. Domena Chicco.pl sprzedana za 36 285 zł

To kolejna w tym miesiącu wysoka sprzedaż w domenie .pl. Adres Chicco.pl zmienił właściciela za ponad 35 tys. zł. Transakcja została zrealizowana za pośrednictwem giełdy Aftermarket.pl.

Rok 2017 na polskim rynku domen rozpoczął się świetnie. Pierwszą bardzo dobrą wiadomością była styczniowa sprzedaż domen Wolnosc.pl i Wolność.pl za niemal 50 tys. zł. Domeny zakupiła partia Janusza Korwin-Mikkego. Luty przyniósł większą rewelację: sprzedaż adresu Faktury.pl za 123 tys. zł. Wisienkami na torcie były dwie mniejsze transakcje pięciocyfrowe (Key.pl i QR.pl). Tym razem dobry humor na lepszy poprawia sprzedaż domeny Chicco.pl za niemałą kwotę 36 285 zł.

Chicco

Do sprzedaży doszło za pośrednictwem platformy Aftermarket.pl. Niewykluczone, że dojdzie do niej ponownie – bo nazwa znajduje się na parkingu tej giełdy. Abonentem domeny jest firma GOODIES Robert Menkała, do której należy sklep Goodies.pl, oferujący rozmaite drobiazgi i ozdobne gadżety do mieszkań

chiccowhois

Tymczasem nazwa „Chicco” może kojarzyć się z marką ChiccoPolska.pl, oferującą produkty dla dzieci. Domena ta należy do spółki Artsana Poland, podobnie zresztą jak Chicco.com.pl, która – o dziwo – nie została przekierowana na ChiccoPolska.pl. Warto przy okazji nadmienić, że adres ChiccoPolska.com.pl pozostaje niezarejestrowany.

chiccopolska

Co ciekawe, domena Chicco.com.pl została utworzona 14 lutego br., a ostatnia modyfikacja na niej została dokonana 21 lutego – dzień przed ostatnią modyfikacją na domenie Chicco.pl.

Jeśli firma GOODIES Robert Menkała kupiła adres Chicco.pl w celu jego odsprzedaży, pojawia się pytanie o prawa do znaku towarowego. Teoretycznie, spółka Artsana Poland mogłaby rościć sobie prawo do adresu Chicco.pl na drodze arbitrażu, jednak wydaje się, że nie posiada mocnych podstaw prawnych, by uzyskać korzystny dla siebie wyrok. Termin „chicco” jest nazwą ogólną, oznaczającą „ziarno” w języku włoskim – i jako nazwa ogólna nie może  zostać zastrzeżona, na takiej samej zasadzie, na jakiej zastrzeżony nie może zostać termin „rynek” czy „domena”.

Tagi: , ,

Komentarze ( 4 )

Czym możesz się podzielić?

  1. szok 28 lutego 2017 Odpowiedz

    odbiorą jak zechcą wiadomo ze nikt nie kupil tego za taka cene dla wloskiego ziarna.

  2. Domejner 1 marca 2017 Odpowiedz

    2017.02.28 13:50:35 Zgłoszono spór dotyczący nazwy domeny

    To będzie wzorowy przykład (i nauczka dla innych) na to jak łatwo utopić 35 koła. „Chicco” jest w Polsce znakiem towarowym zastrzeżonym przez właściciela marki – można to sprawdzić w bazie danych UPRP. Gadanie, że „chicco” jako nazwa ogólna „ziarenko” nie może zostać zastrzeżona to lekka naiwność 😉

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 1 marca 2017 Odpowiedz

      Może zostać zastrzeżona jako konkretny znak graficzno-słowny dla określonej klasy towarów/usług, ale jak można zastrzec termin ogólny w sensie uniemożliwienia innym posługiwania się tym terminem? Czy dałoby się tak zrobić ze słowem „play”? Jeśli tak, to Play nie musiałby płacić za przejęcie domeny. Oczywiście nie wiem, jakie byłoby ewentualne orzeczenie, arbitraż uwzględnia wiele czynników, zdarza się też, że wyroki są w nadmiernym stopnia uznaniowe.

      • Lech 2 marca 2017 Odpowiedz

        Firma Play, jak i domena, istniała na długo przed tym, jak P4 sobie wybrało markę Play na swoją sieć, więc przykład trochę nie analogiczny (to by było dopiero kuriozum, gdyby chcąc przejąć domenę, wystarczyłoby tylko stworzyć markę o takiej nazwie).

Tutaj możesz komentować