Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Zarejestruj domenę, zanim zrobi to ktoś inny

Zarejestruj domenę, zanim zrobi to ktoś inny

Pod takim hasłem GoDaddy opublikował infografikę zachęcającą do ochrony własnego wizerunku w internecie. Oprócz porad dotyczących rejestracji nazw znajdziemy w niej przykłady domenowych „wpadek” znanych osób.

Firma GoDaddy, największy rejestrator domen na świecie, opracowała infografikę w formie porad dotyczących rejestracji domen popartych „case’ami” – przypadkami znanych osób, które nie zadbały o rejestrację domeny z własnym nazwiskiem. Jednym przywołanych przykładów jest republikański kandydat na prezydenta USA Ted Cruz, który zarejestrował adres TedCruz.org, podczas gdy domena TedCruz.com została już wcześniej zajęta przez jego przeciwników politycznych. Pod tym ostatnim adresem wyświetla się plansza z
napisem „Support president Obama”.

Jakie wnioski wynikają z podobnych sytuacji? GoDaddy oferuje pięć porad dotyczących ochrony wizerunku i rejestracji domen:

1. Nie musisz rejestrować każdej domeny związanej z twoją osobą lub biznesem. Istotne jest wybranie właściwych nazw i zwiększenie swojej ekspozycji w internecie w kontrolowany sposób.

2. Pomyśl o dziesięciu adresach, które mogłyby ci najbardziej zaszkodzić, i zarejestruj je, zanim zrobi to twoja konkurencja.

3. Zarejestruj domeny jak najwcześniej – jeśli jesteś osobą publiczną i ktoś „zgarnie” ci je sprzed nosa, zapłacisz za nie znacznie drożej na rynku wtórnym. Tym drożej, im bardziej urośnie twoja „wartość rynkowa”.

4. Nie marnuj swoich domen. Przekieruj je na własne strony www lub fan page’e.

5. Bądź aktywny! Wykaż inicjatywę i sprawdź, w jakich wartościowych rozszerzeniach możesz zarejestrować cenne dla siebie nazwy. Rozważ takie końcówki, jak ccTLD (np. .pl), GccTLD, jeśli prowadzisz firmę, największe gTLD, jak .com czy .net, oraz niektóre nTLD, jeśli odnoszą się do dziedziny twojej działalności.

Rejestracja i utrzymanie np. kilkudziesięciu domen może wydawać się sporym wydatkiem na dłuższą metę. W praktyce jednak jest to przedsięwzięcie znacznie tańsze niż odkupywanie „swoich” domen na rynku wtórnym bądź ochrona własnego wizerunku przed czarnym piarem wynikającym m.in. z braku zabezpieczenia odpowiednich adresów.

CarlyFiorina_Inforgraphic_sethmyers

Tagi: , ,

Komentarze ( 4 )

Czym możesz się podzielić?