Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Szybsza od .pl, tańsza od .com – Afnic podsumowuje wyniki .fr

Szybsza od .pl, tańsza od .com – Afnic podsumowuje wyniki .fr

Francuska ccTLD urosła o 5 proc. w 2014 r. – wynika z raportu opublikowanego przez operatora tej domeny. Na koniec minionego roku w rejestrze .fr utrzymywanych było 2 853 406 nazw.

Afnic może mówić o sukcesie. Dynamika wzrostu francuskiej końcówki ponad dwukrotnie przewyższyła średnią dla europejskich TLD, która wynosi 2,2 proc., a nawet średnią globalną, wynoszącą 4,3 proc. Pod koniec 2014 r. liczba adresów w rozszerzeniu .fr zbliżała się do 2,9 miliona – to o prawie 400 tys. więcej niż w przypadku nazw .pl. Jeśli francuska ccTLD utrzyma dotychczasowe tempo wzrostu, dystans między .fr a polską końcówką może się powiększyć: dynamika „peelki” oscyluje w okolicach 2,5 proc.

Sukcesy francuskiej domeny nie biorą się z powietrza. Tamtejszy rejestr ma poważne podejście do promocji swojej oferty. W połowie zeszłego roku Afnic uruchomił kampanię marketingową pod hasłem réussir-en.fr, czyli „odnieś sukces z .fr”, połączoną z pięcioprocentową obniżką cen na operacje na adresach .fr. W efekcie stawki za utrzymanie nazw we francuskiej ccTLD są niższe o 35 proc. od kosztów utrzymania adresów .com.

To nie wszystko. W 2014 r. „portfel” Afnic wzbogacił się o cztery nowe domeny: .ovh, .paris, .bzh i .frogans. W bieżącym roku na francuski rynek trafiły dwie kolejne końcówki: .aquarelle i .alsace. Można pozazdrościć tej inicjatywy, bo Polskę program nowych domen ominął szerokim łukiem. Oczywiście oferta nTLD jest dostępna na naszym rynku dla indywidualnych użytkowników – a nawet zaczyna być promowana: przykładem obniżka cen na końcówkę .xyz w serwisie Aftermarket.pl – ale nasz kraj nie bierze aktywnego udziału w największym przedsięwzięciu domenowym od czasu delegacji .com.

W swoim raporcie Afnic chwali się również innymi osiągnięciami, takimi jak uzyskanie Europejskiej Nagrody Jakości od Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością (EFQM), utworzenie fundacji ds. cyfrowej solidarności (Afnic Foundation for Ditigal Soliarity), finansowanej z wpływów z domeny .fr, czy aktywnego uczestnictwa w 56 konferencjach dotyczących zarządzania internetem, połączonych z prezentacją swoich ekspertyz. W 2014 r. Afnic uruchomił również własną ofertę konsultingową pod nazwą Afnic Consulting. W jej ramach rejestr oferuje doradztwo i ekspertyzy z szerokiego spektrum zagadnień związanych z zarządzaniem domenami.

Podsumowując podsumowanie Afnic – możemy pozazdrościć Francuzom nie tylko dynamicznej domeny, ale również dynamicznego i przedsiębiorczego rejestru.

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?