Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Porównanie cen sprzedaży nowych domen

Porównanie cen sprzedaży nowych domen

Serwis DNPric.es opublikował zestawienie wyników sprzedażowych trzech popularnych nowych domen. Okazuje się, że najlepiej radzi sobie najkrótsza z zaprezentowanych końcówek: czteroliterowa domena .guru.

Redakcja serwisu DNPric.es dokonała porównania domen .guru, .expert i .ninja pod kątem tego, jak radzą sobie one na rynku wtórnym. Dobór końcówek, choć nieco arbitralny, uzasadniony jest faktem, że wszystkie z nich trafiły na rynek w podobnym czasie, wszystkie są obsługiwane przez duże rejestry, wszystkie są stosunkowo krótkie, przynajmniej na tle innych nowych TLD, a także wszystkie z nich uzyskują mniej więcej połowę wyników rejestracyjnych z terenu Stanów Zjednoczonych.

Domeny różnią się jednak pozycją w rankingu NTLDStats.com. Końcówka .expert zajmuje 51. miejsce z wynikiem 27,5 tys. nazw, w domenie .ninja zarejestrowano 53 tys. nazw, co sytuuje ją na 26. pozycji, natomiast .guru to 21. numer na liście z wynikiem 67 tys. adresów. Jak widać, rozbieżności są duże, jednak nie na tyle, by „unieważniały” one porównania tych rozszerzeń. Tym bardziej że wynikają one nie ze słabszej pozycji startowej poszczególnych końcówek, ale z ich rynkowej atrakcyjności.

Podobnie jak na rynku pierwotnym, również na rynku wtórnym z wymienionej trójki TLD największym powodzeniem cieszą się adresy z domeną .guru. Liczba sprzedaży nazw z tą końcówką, odnotowanych przez DNPric.es, wynosi obecnie 47. Najdroższa z nich to Soccer.guru, która zmieniła właściciela w styczniu 2014 r. za 12,5 tys. dolarów. W domenie .ninja sprzedano trzynaście nazw – najdroższą, Travel.ninja, za 2,3 tys. dolarów. Z kolei końcówka .expert „zaliczyła” tylko  sześć sprzedaży, ale cztery najwyższe za 12,5 tys. dolarów.

zestawienie ntld dnprices

Redakcja DNPric.es sugeruje, że liczba sprzedaży skorelowana jest z długością domeny – końcówka .guru jest najkrótsza, a końcówka .expert, która ma na swoim koncie najmniej transakcji, jest najdłuższa. Jednak próbka badawcza wydaje się zbyt mała, by wyciągać z tych przesłanek jednoznaczne wnioski.

Warto natomiast zwrócić uwagę na fakt, że liczba zaindeksowanych przez Google stron pod adresami w domenie .guru jest niższa niż w przypadku domeny .ninja, która liczy sobie mniej zarejestrowanych nazw. Świadczy to prawdopodobnie o tym, że wiele nazw z końcówką .guru zostało zarejestrowanych w celach inwestycyjnych. Faktycznie rozszerzenie to wydaje się atrakcyjne z marketingowego punktu widzenia. Być może zatem nie tylko jego zwięzłość odpowiada za jego powodzenie na rynku wtórnym, ale także znaczenie tej domeny.

Tagi: , , , , ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?